Bukefalos 28 år!

Onda händer

iNHALE

Trådstartare
Har lite funderingar som jag gått och tänkt på de senaste veckorna. Började på ett nytt jobb i slutet av augusti, ett jobb som bitvis är fysiskt krävande och där man jobbar med kroppen hela dagarna. Ganska snart efter att jag börjat så märkte jag att jag, när jag sover, knyter händerna vansinnigt hårt, vilket resulterar i att jag knappt kan öppna händerna när jag vaknar pga värken som blir i lederna när man har händerna knutna så hårt och länge. Värken släpper efter en stund, men det händer att jag vaknar på nätterna för att jag i sömnen försökt öppna händerna och då vaknar av smärtan som blir.

Jag har tidigare varit en inbiten tandgnisslare, men sen jag började knyta händerna så har tandgnisslandet slutat, vad jag har märkt iaf.

Är det någon som har någon idé om vad detta kan bero på? Spänningar i armar och axlar pga arbetet? Stress? Numera när jag sover så brukar jag ha en tvinnad handduk i sängen som jag håller i när jag sover, så jag inte ska kunna knyta händerna lika tajt. Har inte ont under dagarna untan det är enbart i samband med att jag sovit.
 
Du kanske kan ha stressbollar i händerna när du går och lägger dig?

Aldrig hört om det innan, är själv tandgnisslare.
 
Finns ju bomullshandskar som säkert andas så det inte blir svettigt om händerna :) Min mamma sover med handskar ibland när hennes eksem är extra jobbiga.
Jag har ett svagt minne av att det någong gång i min barndom fanns tennisbollar som var som kardborre, med de små krokarna som man skulle kasta mot något som de fastnade på... I annat fall skulle man ju kunna köpa två tennisbollar och sedan sy fast "krok-sidan" på kardborren på insidan av ett par vantar, sen bara greppa bollarna så borde krokarna sätta sig i den luddiga ytan.
 
Jag har ett svagt minne av att det någong gång i min barndom fanns tennisbollar som var som kardborre, med de små krokarna som man skulle kasta mot något som de fastnade på... I annat fall skulle man ju kunna köpa två tennisbollar och sedan sy fast "krok-sidan" på kardborren på insidan av ett par vantar, sen bara greppa bollarna så borde krokarna sätta sig i den luddiga ytan.
Ja testa dig fram :) Finns ju kattbollar i tyg, de flesta har väl en bjällra i sig men nån variant borde finnas utan bjällra tänker jag :p
 
Ja testa dig fram :) Finns ju kattbollar i tyg, de flesta har väl en bjällra i sig men nån variant borde finnas utan bjällra tänker jag :p
Får kolla runt lite. Det idealiska vore ju att sluta knyta händerna helt, men det är väl bättre än att gnissla tänder.
 
Får kolla runt lite. Det idealiska vore ju att sluta knyta händerna helt, men det är väl bättre än att gnissla tänder.
Kanske testa någon avslappningsapp innan/tills du somnar så att kroppen slappnar av ordentligt? Och kanske ett besök hos någon kiroprakter eller liknande som säkert kan hjälpa dig :)
 
Kanske testa någon avslappningsapp innan/tills du somnar så att kroppen slappnar av ordentligt? Och kanske ett besök hos någon kiroprakter eller liknande som säkert kan hjälpa dig :)
Kiropraktor och massör har jag funderat på, speciellt för ryggen som tar mycket stryk nu denna tiden på året.
 
Sen tänker jag att du har väl anpassade redskap på jobbet? Smala skaft om du har små händer? Liten sekatör?
 
Kiropraktor och massör har jag funderat på, speciellt för ryggen som tar mycket stryk nu denna tiden på året.
Du får väl tyvärr inte friskvårdsbidrag, annars är det toppen till sånt.

Men jag går till en kiro som bara kostar 200kr/besök, subventionerat på något vis.
 
Du får väl tyvärr inte friskvårdsbidrag, annars är det toppen till sånt.

Men jag går till en kiro som bara kostar 200kr/besök, subventionerat på något vis.
Vi får friskvård jo, det påstår iaf mina kollegor. Nu är det bara ett par tre veckor kvar på säsongen så det börjar bli lite sent.

Jag har stora händer för att vara kvinna, så problem med stora redskap har jag inte, har arbetshandskar i herrstorlek. Kan ju dock vara att man börjat jobba med muskelgrupper som man inte använt så intensivt på några år och då blir det spänningar. Om det försvinner när säsongen tar slut så är det nog inte så svårt att lista ut orsaken.
 
Vi får friskvård jo, det påstår iaf mina kollegor. Nu är det bara ett par tre veckor kvar på säsongen så det börjar bli lite sent.

Jag har stora händer för att vara kvinna, så problem med stora redskap har jag inte, har arbetshandskar i herrstorlek. Kan ju dock vara att man börjat jobba med muskelgrupper som man inte använt så intensivt på några år och då blir det spänningar. Om det försvinner när säsongen tar slut så är det nog inte så svårt att lista ut orsaken.
Du måste nog ha anställning på 6 månader för att få ut friskvårdsbidrag. Men det kan du kolla enkelt:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 303
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 932
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 002
Senast: vtok
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 320
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp