Operation av trubbnos (mops)

Jag undrar hur många bland mopsfolk som skulle acceptera den här. (BCS 4 och 5 räknas som idealvikt)

mopsöverviktkarta.jpg
 
Nu är tiden bokad. Om exakt två veckor. Nervöst men hoppas hon kommer bli märktbart bättre. Veterinären kommer utföra de som behövs under sövning. Hon vet hon har långmjuk gom sen innan men kommer ta slemsäckarna också om hon har sånna. Samt näsborrarna. Anledningen till att jag bokar operation direkt är att denna veterinär känner mollie sen innan och har opererat hennes brutna klo tidigare, där hon även tog en titt ner i halsen på henne.
 
Nu är tiden bokad. Om exakt två veckor. Nervöst men hoppas hon kommer bli märktbart bättre. Veterinären kommer utföra de som behövs under sövning. Hon vet hon har långmjuk gom sen innan men kommer ta slemsäckarna också om hon har sånna. Samt näsborrarna. Anledningen till att jag bokar operation direkt är att denna veterinär känner mollie sen innan och har opererat hennes brutna klo tidigare, där hon även tog en titt ner i halsen på henne.

Bra gjort!
 
Egentligen helt OT, men ändå inte.
Jag kan inte låta bli att undra hur en mopsar (inte alla, vet att det finns de med vettig andning också) klarar av en dräktighet.. Speciellt sommartid :crazy:
Att vara gravid/dräktig är ju jobbigt nog ändå även om man inte är tjock och har problem med andningen i normala fall
 
Egentligen helt OT, men ändå inte.
Jag kan inte låta bli att undra hur en mopsar (inte alla, vet att det finns de med vettig andning också) klarar av en dräktighet.. Speciellt sommartid :crazy:
Att vara gravid/dräktig är ju jobbigt nog ändå även om man inte är tjock och har problem med andningen i normala fall
Majoriteten av alla snitt är trubbnosar.
 
Lite halvt ot. Fick mopsens försäkringsbrev idag (ja, jag får öppna ägarens post) och blev faktiskt förvånad att premien var det dubbla mot min hund för samma försäkring. Vi har dock olika bolag, mopsen har även reservation för allt som är kopplat till ögon.
Ännu mer obegripligt att rasklubben blundar för problemen, men enligt dem är väl även försäkringsbolagen skurkar utan koll.
 
Egentligen helt OT, men ändå inte.
Jag kan inte låta bli att undra hur en mopsar (inte alla, vet att det finns de med vettig andning också) klarar av en dräktighet.. Speciellt sommartid :crazy:
Att vara gravid/dräktig är ju jobbigt nog ändå även om man inte är tjock och har problem med andningen i normala fall

Min mops kan inte ens tvätta sig själv hon når inte ner :( hon hade aldrig kunnat få ut valpar 😱
 
Det blir äckligt så jag får duscha och tvätta 😫

Men fy.... det är frustrerande bara att läsa om, hur är det då inte för dig!
Jag instämmer verkligen med den som innan tyckte det var viktigt att fortsätta gå på Mopsträffar. Du kan förhoppningsvis göra en liten skilnad med att visa just en skilnad.
Du ska ha all heder som ställde dig upp och för en stund fick ta smockorna från alla håll. Det är stort och ödmjukt!
 

Liknande trådar

Hundhälsa För ca ett halvår sen fick min mops en torrfoderbit i halsen. Hon hörkla sig ett tag sen valde mamma att åka in med henne till...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 054
Senast: Lona
·
Kropp & Själ Jag har ett överbett som gör att jag biter mig upp i gommen. Det gör att det ömmar och gör ont att äta mer eller mindre hela tiden, inte...
Svar
4
· Visningar
3 051
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp