Operation av trubbnos (mops)

Som sagt min mops har aldrig varit tjock tidigare! hon har fått minus på utställning för hon varit för smal och beröm av veterinärerna att jag höll henne i gott hull. Man kände även revbenen på henne och en veterinär sa sist när hon opererade klon att hon inte ska gå ner mer i vikt nu.

Sen blev jag deprimerad då min andra hund försvann i en tragisk olycka hos hundvakten och hittades aldrig och jag kan väll erkänna att jag blev extra kärleksfull mot mopsen och hon fick kanske lite mer gott och mindre motion då jag knappt orkade gå ur sängen. Sen fick hon en hundvakt på dagarna när jag jobbade som jag fick reda på några veckor efter att de gav hundarna matrester på egen tallrik. Då hade de gått ett tag och vikten hade smällt upp. Nu har hundvakten slutat ge matrester och de motionerar mer med hundarna. Jag försöker också gå så mycket hon orkar samt minska på maten och tuggben.
 
Som sagt min mops har aldrig varit tjock tidigare! hon har fått minus på utställning för hon varit för smal och beröm av veterinärerna att jag höll henne i gott hull. Man kände även revbenen på henne och en veterinär sa sist när hon opererade klon att hon inte ska gå ner mer i vikt nu.

Sen blev jag deprimerad då min andra hund försvann i en tragisk olycka hos hundvakten och hittades aldrig och jag kan väll erkänna att jag blev extra kärleksfull mot mopsen och hon fick kanske lite mer gott och mindre motion då jag knappt orkade gå ur sängen. Sen fick hon en hundvakt på dagarna när jag jobbade som jag fick reda på några veckor efter att de gav hundarna matrester på egen tallrik. Då hade de gått ett tag och vikten hade smällt upp. Nu har hundvakten slutat ge matrester och de motionerar mer med hundarna. Jag försöker också gå så mycket hon orkar samt minska på maten och tuggben.

Det är sådant som händer, men det är ju jättebra att du tar tag i det nu! :) När dom börjar bli tjocka så kan det gå fort och mår man själv inte bra så är det ju ännu mer svårt att hålla koll, du ska ha cred för att du tar tag i operation för bättre andning och vikten på din hund nu!
 
Nu är tiden bokad. Om exakt två veckor. Nervöst men hoppas hon kommer bli märktbart bättre. Veterinären kommer utföra de som behövs under sövning. Hon vet hon har långmjuk gom sen innan men kommer ta slemsäckarna också om hon har sånna. Samt näsborrarna. Anledningen till att jag bokar operation direkt är att denna veterinär känner mollie sen innan och har opererat hennes brutna klo tidigare, där hon även tog en titt ner i halsen på henne.

Åh vad bra! :up:

Hoppas vi får följa här hur det blir för henne sedan också? Vare sig skillnaden blir stor eller liten så tror jag vi är många som bryr oss om hur det går. :)
 
Någon som har tips på var man kan ta bra lån? Har 50.000 på mitt kreditkort men räntan blir 15 % om året. (15.000 betalar ja igen inom 6 mån)
 
Någon som vet hur pass tagna de blir efter en sånhär operation? Min jobb kluddade till sig som vanligt. Fick ok att vara ledig dagen efter sen helt plötsligt tar två till ledigt och vi blir underbemannade och de har lagt in en utbildning så helt plötsligt kan jag inte ta ledigt längre, trots jag var först. Så är de när man är ny.. Så hon ska vara hos min hundvakt men hon är nervös. Men de är väll ganska trötta efter operationen och ska endast gå korta kissrundor? På fredagen har min anda kompis/hundvakt ledigt från jobb och då kommer han vara med henne. Så hon kommer inte lämnas ensam de första veckorna. Har läst skräckhistorier på nätet att de svullnat upp och kvävts..
 

Liknande trådar

Hundhälsa För ca ett halvår sen fick min mops en torrfoderbit i halsen. Hon hörkla sig ett tag sen valde mamma att åka in med henne till...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 991
Senast: Lona
·
Kropp & Själ Jag har ett överbett som gör att jag biter mig upp i gommen. Det gör att det ömmar och gör ont att äta mer eller mindre hela tiden, inte...
Svar
4
· Visningar
3 038
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp