Orolig över ångest och alkoholkonsumtion. Vad ska jag göra?

Vitavi

Trådstartare
Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(
 
Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(
Fick du inte kontakt med psykvården när du vart inlagd, har det inte lett någonstans?
 
Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(
Sluta jobbet röstar jag på.

Så de dagar du inte jobbar dricker du inget?
 
Tycker det låter som du borde vara sjukskriven och inte jobba om du mår så dåligt? Inget jobb bör utföras alkoholpåverkad. Försök få en sjukskrivning bums och ring dig sjuk redan nu.
 
Jag hoppas verkligen att det enda du gör är sitta i växeln på en däckfirma eller något liknande. Du är ju alkoholpåverkad på jobbet. Sök akut hjälp.

Inte direkt men nästan .. Behöver ingen människokontakt så kan "Sköta" jobbet på så Sätt....-
Akut hjälp menar du psykakuten då?
 
Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(
Alkohol ökar din ångest och eventuella depression så det är inte ett lämpligt medel för att "behandla" ditt problem. Om du tar dig iväg till en läkare så kan du får medicinering som inte är lika skadlig för din kropp som alkohol är.
 
Tycker det låter som du borde vara sjukskriven och inte jobba om du mår så dåligt? Inget jobb bör utföras alkoholpåverkad. Försök få en sjukskrivning bums och ring dig sjuk redan nu.

Tack för svar.. Håller med dig,ska försöka bli sjukskriven... Men är inte lätt här .-(
 
Inte lätt? Du är självmordsbenämgen och alkoholpåverkad på jobbet. Det är jättelätt. Du är sjuk. Du kan inte vara på jobbet. Ring din chef och berätta att du är sjukskriven och att du återkommer med närmare besked om några dagar. Åk och få ett sjukintyg.

Sjukskriv dig resten av arbetsperioden.

Enkelt.
 
Har du någon anhörig eller vän som kan hjälpa dig? Ibland kan enkla saker vara riktigt jobbiga att ta tag i när man mår riktig dåligt. Be en vän,anhörig eller någon du känner dig trygg med att hjälpa dig med sjukskrivning
och kontakt med psykiatrin.


Försök att sluta dricka för det
blir bara värre av det även om det känns bra och dövande för stunden.

Stor styrke kram till dig!
 
Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(

Om du dricker 1-2 flaskor vin per dag, så är min gissning att alla på jobbet vet. Det lär märkas. Däremot säger de kanske inget till dig, men det betyder ju inte att ingen vet. Kan du söka hjälp igen? Detta funkar ju inte.
 
Till att börja med så har du gjort ett stort steg till att må bättre genom att ens öppna den här tråden och lufta dina tankar och situation, bra jobbat! :banana: Mycket strongt och modigt gjort av dig.

Att dricka alkohol på jobbet och dessutom må dåligt pga. sitt jobb är aldrig okej.
J
ag tror som sagts innan att dina så kallade "arbetskamrater" vet eller misstänker att du är påverkad av alkohol på arbetstid (valde att skriva s.k.för att vara tyst är inte att vara kamrat eller medmänniska enligt mig).

Jag tycker du ska se till att bli sjukskriven omgående!
Den första veckan kan du väl vara hemma utan läkarintyg så hinner du ordna en tid till besök och vidare hjälp.

Hoppas verkligen du får ordning på din situation, det är en tuff resa men alternativet är inte roligare.
Lycka till och ta ett litet steg i taget.
 
Bakgrund:försökte ta mitt Liv för ca en månad sen med överdos, hade innan försöket druckit dagligen en vecka mot ångest.
Har senaste veckan druckit alkohol dagligen för att stå ut med ångesten (1-2 flaskor vin per dag)
Ångesten får jag av sommarjobbet jag har 3 veckor kvar på. Känner sån fruktansvärd ångest innan jag ska dit :-( jobbet är sånt att jag klarar mina sysslor trots att jag dricker vin. Men ingen vet såklart.
Är dock orolig för dricker mer för Varje dag, ångesten ökar och jag blir rädd att jag snart ska Vilja ta livet àv mig igen.

Hur skulle ni göra? Sluta jobbet och ha uppehåll från alkoholen? Stå ut på jobbet (dvs. Fortsätta dricka) 3 veckor?
Vet varken in eller ut...känner att panikångesten är nära :(
Om alternativet är dricka och jobba och inte dricka inte jobba så bör du definitivt sluta jobba innan du får ett ännu jobbigare beroende av alkoholen. För jag antar att eftersom du inte behöver dricka när du inte jobbar att du inte är beroende av det än.

Sen ska man aldrig jobba med något som ger en sådan ångest att man tvingas dricka, det är inte rättvist för någon.
 
Om alternativet är dricka och jobba och inte dricka inte jobba så bör du definitivt sluta jobba innan du får ett ännu jobbigare beroende av alkoholen. För jag antar att eftersom du inte behöver dricka när du inte jobbar att du inte är beroende av det än.

Sen ska man aldrig jobba med något som ger en sådan ångest att man tvingas dricka, det är inte rättvist för någon.

Fast TS skriver ju att hon dricker även de dagar hon inte jobbar, så jag tycker inte alkoholberoende verkar orimligt.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 188
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Hur lär man sig egentligen att hantera stress och ångest? Våren har inte varit super för mig. Flera saker som varit psykiskt...
2
Svar
31
· Visningar
2 368
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 108
Senast: Hippocampus
·
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 050
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp