Orsaker till att små barn slåss (utbruten från Barn som slåss på försklan)

Eller så har det med ditt sätt att skriva och ditt sätt att ändra påfakta och låtsas som du inte ändrat dig och du skrivit det redan från början och den som inte sett det är korkad och ljuger enligt dig.

Jaja jag kommer inte varken läsa eller svarapp fler inlägg. Det har varit roande en tid men nu är det mest patetiskt.

Ha en bra dag.
Fast du har ju uppenbart problem med läsförståelsen. Jag har förtydligat ett antal gånger för dig och du har kommit med väldigt märkliga inlägg som inte alls hänger ihop med det jag faktiskt skrivit.

Jag tänker också att det som är kul med forum är att man kan diskutera och varför inte ändra åsikt i utbytet med andra?
Att alla ska ha samma åsikt och bekräfta varandra är ju skittråkigt.
 
Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också komma ihåg att riktigt småbarn överlag kan vara både aggressiva och orimliga.

Enligt min erfarenhet finns det i grova drag tre olika arketyper av barn som har gränslöst beteende på förskolan;

1; Pojkar som heter Falcon, Tristan osv. Alltså skit in skit ut. Dom här barnen har helt enkelt vare sig genetiska eller miljöfaktorer till deras fördel. Det är helt enkelt bäst att ens egna ungar håller sig borta från dom.

2. Barn till ”goda föräldrar”. Bortskämda barn som helammas tills dom är fyra. Mamman är påläst kring alla metoder och har hört att ”NEJ” är ett farligt ord. Dom här barnen blir bättre när deras mammor tappar i betydelse när åren går. Den här kategorin är nog störst.

3. Barn med neurologiska störningar. Dom har svårt att veta hur dom ska bete sig och så kommer det vara.

Överlag tycker jag äldre förskolepersonal hanterar sånt här hundra gånger bättre än ideologiskt övertygade pedagoger.
Eftersom detta var ett svar i den tråden som jag ursprungligen startade så tänkte jag svara.

1, jag hoppas att det var ett skämt.

2, Vet inte vad amningslängd har att göra med barns aggressioner. Förstår inte kopplingen på mat och trygghet med aggression. Det finns ju andra sätt att bemöta barn än att säga nej till allt man själv fått för sig är tvungen att uppfostras. Kommunicera är ett förslag.

3, menar du NPF diagnoser? Jag har asperger själv och vet inte på vilket sätt man med NPF diagnos inte skulle (precis som alla andra neurotypiska personer) utvecklas.

Jag tycker att pedagogerna med utbildning i lågaffektivt bemötande och med empati för dem de arbetar med är exemplariska på att bemöta barn utifrån individ och inte som någon typ av homogen grupp som ska uppfostras och tryckas till och som man ska visa sin plats.

Jag har inte läst övriga svar i tråden, och jag hoppas fortf på att det mesta i ditt inlägg var någon slags dåligt skämt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp