Orsaker till lös avföring?

Sv: Orsaker till lös avföring?

Såvitt jag förstår kan både tidigt och för sent skördat hö ge diarréer. Tidigt pga för lite fibrer och sent för att där finns alldeles för mycket. Min häst har haft diarré i över ett halvår.

Jag har försökt med allt men alla dyra preparat hade jag lika gärna kunnat spola ned i toaletten direkt. Inget har funkat. Förrän nu. Jag har bytt hösort. Den hösort han får nu är tagen i början av juli i stället för i början av juni som han fått förut. Han kan äta mer av det utan att bli tjock. Dessutom får han halm han äter av. Den förra halmen har han inte tyckt om så den har han ratat. Och se, diarréfri mage på studs. Underbart!
 
Sv: Orsaker till lös avföring?

gör ett träckprov. min häst visade sig ha blodmask när hon var väldigt lös i magen. lycka till
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 261
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 111
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp