TomasN

Trådstartare
Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt.
Hon är orten (låter rysligt)
Vakta orten
Osv osv
 
Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt.
Hon är orten (låter rysligt)
Vakta orten
Osv osv

beror på om man är i Kiruna eller Gällivare:
När tillredningsorterna är klara borras ca 40-55 meter långa uppåtriktade hål genom malmkroppen i en solfjädersform, sk krans. Varje krans innehåller åtta borrhål och en 80 meter lång ort rymmer cirka 25 kransar. Borrningen sker med en fjärrstyrd, vattendriven borrhammare som klarar att borra extremt långa och raka hål, utvecklad av LKAB:s dotterbolag LKAB Wassara.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 886
Senast: Thaliaste
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 634
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Hej alla! Sitter med en skoluppgift om diabetes och att mäta sitt blodsocker. Jag får inget riktigt grepp om hur detta fungerar, hur...
2
Svar
27
· Visningar
1 010
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
420
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp