OS-tråden hoppning

Ja, en äkta tävlingsmänniska blir såklart besviken över att inte ta guldet. Man måste ha det drivet föratt p restera. Second place is the best of the loosers som man säger. ;) I slutändan är det så lite marginaler som avgör vem som får vilken valör på medaljen.

Om man jämför med t.ex. finalen i fotbollen igår där tjejerna förlorade matchen och tog silver, de var jättebesvikna. Där blir blir silvret en direkt förlust.

Fast det blir ju en mer påtaglig förlust i en fotbollsmatch, man kan vinna ett silver i ridsport! Titta på Isabell!
 
Charlotte sålde Crimson efter att Amanda Ericsson tagit SM-guld med honom förra året. Direkt efter SM-guldet lät det annorlunda än vad sedan kom att hända några veckor senare... O_o Nu var visserligen Amanda "bara" anställd vid tidpunkten och inte sponsrad av HM, men jag skulle inte uttala mig så tvärsäkert. Som någon annan skrev, mycket vill ibland ha mer.

Å andra sidan kanske det är skillnad på när ens hästägande kan ta en ända till VIP-hyllan på ett OS, då kanske det är värt att binda kapitalet och behålla dem ett tag till. Både Cue Channa och All In lär ju kunna gå i Tokyo om fyra år om de håller sig friska och inte blir sålda. För framför allt All Ins del hoppas jag verkligen att han får stanna hos Peder, jag tror inte många elitryttare hade lyckats hålla honom fräsch med hans korsförlamningsproblematik. Peder och hans team verkar göra allt och lite till för att Allan ska vara frisk och sund och det är ju väldigt roligt att de nu får resultat!

Jag tror det är stor skillnad på själva Stuteri Arch, som ju är affärsdrivande med anställda och såklart hästförsäljning, och sponsringen av Malin och Peder, som är marknadsföring. De har ju jobbar ihop i evigheter, och aldrig sålt en häst som Malin eller Peder velat behålla? Så det är väl ingen högoddsare att det skulle fortsätta likadant.

Jag tror man får skilja på affärsdrivande verksamhet och marknadsföring, det är helt olika logiker. Hela poängen med att sponsra ur affärssynpunkt är ju att H&M ska synas i resultatlistorna, och det lär ju inte hända om man säljer hästarna som åstadkommer de placeringarna.
 
Nu är det modern femkamp igen :nailbiting:
:D

Ibland ser man bara vad man förväntar sig. Fixade just fram femkampen och möts av en dyngsur liten häst och jag känner ungefär såhär :nailbiting: och undrar vad tusan de har gjort med den stackars hästen. Sitter och hinner blir lite upprörd innan jag inser att det regnar... :o:angel:
 
Åh jag har länge haft en dröm om modern femkamp... :love:

(för det är ju en enkel sport som självklart ska vara med i OS även i framtiden :confused: :cautious: :meh:)
 
Såg någon bulgaren nyss ?
Värst var kommentatorn som säger att hästen inte samarbetar. Hade jag inte heller gjort efter hur han red på första hindret!
 
Såg någon bulgaren nyss ?
Värst var kommentatorn som säger att hästen inte samarbetar. Hade jag inte heller gjort efter hur han red på första hindret!
Var det han som mer eller mindre kraschade i det första hindret och sedan vägrade ut sig på tredje hindret? För nä, det såg inte så bra ut.
 
Såg någon bulgaren nyss ?
Värst var kommentatorn som säger att hästen inte samarbetar. Hade jag inte heller gjort efter hur han red på första hindret!
Varför får han fortsätta när han vägrat två gånger och dessutom fortsätta på nästa hinder?! :confused:

Han som flög av då och sprang fram till hästen så han höll på att bli sparkad. :nailbiting:
 
Varför får han fortsätta när han vägrat två gånger och dessutom fortsätta på nästa hinder?! :confused:

Han som flög av då och sprang fram till hästen så han höll på att bli sparkad. :nailbiting:
Det verkar som att de får två försök på ett hinder innan de kan skippa det. Fyra vägringar innebär eliminering. Två avramlingar också, som jag förstått det.
 
Britten också. Gav eftergift när han kom fel på hindret istället för att hålla balansen med tyglarna som många andra gjort
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
73 624
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp