Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
9-årig tik, 1-årig hane. "Ej planerad parning. ". Nämen det låter ju HELT perfekt! :cautious: :nailbiting:
Tiken korsning 50/50 Karelare/jämte.
Erfaren tik på 9 år med bra skärpa och många grisar och älgar på sitt samvete. Jagar effektivt med kortare sök och lite varierat förföljande från 1km och uppåt.
Mycket duktig spårhund och skarp på skadat vilt.

Hanen är Gråhund.
Ung hane som precis fyllt 1 år. Men trots sin ringa ålder har han visat bra jaktlust och bra skärpa!
Har skällt Älg vid några tillfällen och även skällt gris i hägn med bra resultat.

Leveransklara slutet vecka 27.
Valp kan tingas efter födsel för 1000:-

Säljes endast till jaktintresserade!

Båda hundarna finns hos mig.

Ej planerad parning.

Småvalpar som kallas vavva. Inga stamtavlor förstås. 12 000 spänn får man punga ut... ganska dyrt kan man tycka. Men de säljs ju in med denna uttömmande info om föräldradjuren:
Mamma slank.
Pappa mer bitig.
Oh yes, jag tar alla tre!

Bonus-OT. Från kategorin roliga annonstexter:
Jag är en blandning av Shih tzu Briconfrise Malteser. Jag söker nu ett nytt hem åt min älskade hund. Han blir 5år nu i maj.
Undrar vilken ras hunden som behöver nytt hem har.

Faktiskt såg jag bara häromdagen en kull av större blandisar till salu, där man nämnde att man hade kvar ett par 7-månaders(?) från förra kullen också om man ville köpa dem.
Eh.. om det inte ens gick att sälja ut första kullen, varför gör man om kombinationen..?
Den där "Blue Blood American Bulldog"-"Svart German Schepard"-kombon? Förstår verkligen inte aaaalls varför den är svårsåld. Noooope. Ingen aning. Jag vill ha allihop!
 
Fast kombinationen Gråhund+Karelare/jämte ger ingen idiothund, nervklen, bokstavskombination som avkomma i sig, eftersom alla tre raserna är jaktspetsar med likartad inriktning och tämligen samma egenskaper.
Jag har inte sagt nåt om raserna? Du citerar ju min reaktion, alltså: "Oplanerad parning" mellan gammal tik och mycket ung hanhund. Det bara skriker oseriöst om det. Står dessutom inget om huruvida tiken fått valpar tidigare. Första kullen vid nio år känns allt annat än okej, men man får ju hoppas att så inte är fallet.
 
Jag läser med fasa in BOrdercollie/Chihuahua? :nailbiting:
Äh, såna har jag flera stycken.
17022320_10154528021693666_8908959222113255531_n.jpg
 
Hundidioten frågar
Vad står bolli för? Det enda jag kan komma på är bollibompa men att korsa in ett tv program i en hund känns en aning svårt :p. Springer snabbt tillbaka till hästsidorna.
Jag läser med fasa in BOrdercollie/Chihuahua? :nailbiting:
På nåt sätt ska det tydligen betyda Fransk bulldogg + Chihuahua :confused:

"Det är en populär ras i Amerika. Robust men liten."
:banghead:

Edit: Efter lite googlande så hittar jag att det är en relativt vanlig mix och designernamnet är "French Bullhuahua"
 
Vår shiba rescue omplacerade för övrigt en shiba/bc bara förra månaden. Såvitt vi vet den enda i en kull av sex som inte blivit avlivad - och då har den här jycken ändå rymt och levt förvildad i två omgångar (båda gångerna fångats med fälla och åtel) samt har bithistorik.
Hos rätt människor funkar han fint, men bland barn eller tufft folk slår det helt och hållet slint. Tror den kullen var ett praktexempel på två otroligt olika hundtyper som helt enkelt inte får plats i samma huvud.
 
Vår shiba rescue omplacerade för övrigt en shiba/bc bara förra månaden. Såvitt vi vet den enda i en kull av sex som inte blivit avlivad - och då har den här jycken ändå rymt och levt förvildad i två omgångar (båda gångerna fångats med fälla och åtel) samt har bithistorik.
Hos rätt människor funkar han fint, men bland barn eller tufft folk slår det helt och hållet slint. Tror den kullen var ett praktexempel på två otroligt olika hundtyper som helt enkelt inte får plats i samma huvud.
:crazy::cry::crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 025
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 937
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 438
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp