Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Peke-A-Pap. Valpar"
:banghead:

Hittade fler självgående hundar också. De förra självgående hundarna som togs upp var de där som var naturligt friska också. Men jag vet inte om dessa är friska. De har nämligten varit friska så det låter lite oroväckande :nailbiting::
"Underbara, sociala och välmående valpar födda 12/3.
Mamma- Pyreneer/Berner sennen
Pappa -Schäfer/Labrador
Detta är deras första kull.
Båda föräldrar är väldigt lättlärda och sociala. Har ett bra psyke, de är intelligenta, självgående och har varit friska.
Valparna är vana vid andra djur och barn, samt att vara inne och ute."
:banghead:
 
"På alla hjärtans dag 14/2 fick vår tik en kull underbara blandras valpar som nu är redo att flytta "hemifrån". Valparna är en korsning mellan Golden retriever / Border collie / Husky. Då vi fött upp flera kullar med den här blandningen under de senaste 20 åren, kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familje-hundar, alt. bästa vän till dej som söker en extremt smart, lättlärd, positiv och okomplicerad hund med stabilt psyke! Alla valpar från tidigare kullar har blivit extremt friska och långlivade med kanonpsyke;-). Valparna är uppväxta i hem-miljö och vana vid barn, katter, hästar mm... Då de nu är lite drygt 8 veckor gamla, är de leveransklara, enligt gällande regler, och redo att flytta till sina nya hem omgående. Valparna säljes nybesiktade, vaccinerade, avmaskade och chipmärkta. Fler bilder, på valparna, deras föräldrar och äldre syskon finns vid intresse. Vid tingning av en valp, tas en handpenning ut på 2.000:- som inte återfås vid ev. ånger. "

Finns i min stad. Ska jag köpa en? :cool:
Okomplicerad och stabil familjehund?? :crazy::eek:
 
Okomplicerad och stabil familjehund?? :crazy::eek:

Om de vill få tapeterna nedrivna i huset av en outröttlig arbetsmaskin, ja, en perfekt familjehund?

Dessutom, var är alla mina Bordiepoo-valpar till salu? En icke-fällande, allergivänlig och färgglad hund som inte blir till en vallidiot och dessutom den perfekta familjehunden! :D Hunden blir ju vad man gör den till, och med två smarta raser föds den redan färdigtränad och med perfekt lydnad! :up:
 
13 årig tax för 5000 låter som ett kap på blocket!

Den där annonsen var det vidrigaste jag sett på länge. 13-årig gammal hund säljes till högstbjudande.. Jag ville mest spy jag. Så gamla hundar tar man bort om man inte kan ha kvar dem eller ge bort dem till nån nära vän/familjemedlem som de känner. Imho. Sista jag hörde var att taxfolk mobiliserat och att någon ev skulle ta sig an den.
 
Den där annonsen var det vidrigaste jag sett på länge. 13-årig gammal hund säljes till högstbjudande.. Jag ville mest spy jag. Så gamla hundar tar man bort om man inte kan ha kvar dem eller ge bort dem till nån nära vän/familjemedlem som de känner. Imho. Sista jag hörde var att taxfolk mobiliserat och att någon ev skulle ta sig an den.
Hoppas någon tar sig an ägaren med, och slänger bort nyckeln efteråt! :banghead:
 
Den där annonsen var det vidrigaste jag sett på länge. 13-årig gammal hund säljes till högstbjudande.. Jag ville mest spy jag. Så gamla hundar tar man bort om man inte kan ha kvar dem eller ge bort dem till nån nära vän/familjemedlem som de känner. Imho. Sista jag hörde var att taxfolk mobiliserat och att någon ev skulle ta sig an den.
Efter vad jag sett på fb har Taxfolket gjort ett bra jobb och Taxen är omhändertagen av vettiga människor!
 
Staff x Am Akitavalpar till salu här i krokarna nu
£250
Som hittat - lockar säkert till sig rätt sorts köpare (Vilka nu det skulle vara egentligen).
 
Det här tar ju aldrig slut:mad::rage: 
Annons på blocket, detta är alltså mamman till de där mallevalparna som varit uppe i tråden tidigare :cautious:
"Jag hjälper en vän att hitta ett nytt hem till åt SE10596/2016 Tina Sweetcherry Crown.
Tina är rädd och ängslig runt nya människor, det är något man får jobba med och acceptera om man vill ta över henne. Jag själv lyckades vinna hennes hjärta efter en halvtimma, så med rätt människa är hon världens goaste och mysigaste hund som älskar att leka.
Tina säljs ej till första bästa.
EJ till lägenhet, hon är van att få röra sig på tomt och så ska det förbli.
Tina har redan haft 2 hem och jag vill att det hem hon skall till blir ett förevigt hem.
Säljes ej som "prova på" hund
Du SKALL ha erfarenhet av rasen eller ras med liknande egenskaper.
Säljes ej som avelstik, Tina har redan fått 3 kullar.
Priset är ej det viktiga men har du ej råd att köpa henne, så ska du ej äga hund. Att äga hund kostar pengar.
Säljes till aktivt hem.
Tina är född 20141101 och finns i Kista.
Pris 7000, kan diskuteras vid rätt hem.
Första kontakt sker via mejl, tala om vem du är och vad du kan erbjuda henne."
 
Det här tar ju aldrig slut:mad::rage: 
Annons på blocket, detta är alltså mamman till de där mallevalparna som varit uppe i tråden tidigare :cautious:
"Jag hjälper en vän att hitta ett nytt hem till åt SE10596/2016 Tina Sweetcherry Crown.
Tina är rädd och ängslig runt nya människor, det är något man får jobba med och acceptera om man vill ta över henne. Jag själv lyckades vinna hennes hjärta efter en halvtimma, så med rätt människa är hon världens goaste och mysigaste hund som älskar att leka.
Tina säljs ej till första bästa.
EJ till lägenhet, hon är van att få röra sig på tomt och så ska det förbli.
Tina har redan haft 2 hem och jag vill att det hem hon skall till blir ett förevigt hem.
Säljes ej som "prova på" hund
Du SKALL ha erfarenhet av rasen eller ras med liknande egenskaper.
Säljes ej som avelstik, Tina har redan fått 3 kullar.
Priset är ej det viktiga men har du ej råd att köpa henne, så ska du ej äga hund. Att äga hund kostar pengar.
Säljes till aktivt hem.
Tina är född 20141101 och finns i Kista.
Pris 7000, kan diskuteras vid rätt hem.
Första kontakt sker via mejl, tala om vem du är och vad du kan erbjuda henne."
7000 kr för en tik som fått tre kullar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 074
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 115
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 465
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp