Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har Xolo x OEB kullen kommit på tal ännu? Måste ju vara ett fall av "måste avla fram en ovanlig blandras". Fast de ser ut som rena Xolo valpar på bilderna. Fast när blir OEB's skrynkliga?
Blanda två fula och få en söt avkomma :angel: hur kan man ens komma på tanken:confused: eller tanken kanske var att avla fram en blivande deltagare eller till och med vinnaren i världens fulaste hund:idea:
 
Mexikansk nakenhund (vars egentliga namn är xolocutlifjbejxksjx nånting som inte går att stava) och Olde English Bulldog.
Nej ,jag fick lära mig att Xolo och mexare är 2 oilka raser
Gissa o jag sprang ju på en sådan i Skara förra året och då frågade jag om det var en Xolo,men fick till svar att nej det är en mexare
 
Nej ,jag fick lära mig att Xolo och mexare är 2 oilka raser
Gissa o jag sprang ju på en sådan i Skara förra året och då frågade jag om det var en Xolo,men fick till svar att nej det är en mexare
Visste jag inte. Kan inte ha varit så att ägaren bara inte visste om originalnamnet?

Jag har trots allt fått höra "är det en labrador retriever?" "Näe, det är bara en labrador"
 
Nej ,jag fick lära mig att Xolo och mexare är 2 oilka raser
Gissa o jag sprang ju på en sådan i Skara förra året och då frågade jag om det var en Xolo,men fick till svar att nej det är en mexare
Det är samma ras fast de vill antagligen fasa ut Mexikansk nakenhund som namn eftersom syskonrasen fått heta som den heter ursprungligen, dvs Perro Sin Pelo Del Peru. Lite samma (fast ändå inte alls samma) som att folk med American Miniature Shepherd inte vill att man säger "Miniaussie" utan hellre "MAS" eller typ att folk med Irish soft coated weaten terrier har försökt fasa ut "Softie".
 
Det tvivlar jag på att hon får, djurskyddslagarna är rätt bra efterhållna när något väl fångas upp av dem. Problemet är väl att det sällan kommer skiner ljus på dylika fall.

Jag tycker nja. Det är ofta folk kommer undan rätt så lindrigt med saker för att de har tusen ursäkter (som aldrig hade accepterats om det gällt förskingring tex). Jag har suttit med på och följt vissa rättegångar om just djurplågeri, vanskötsel etc och jag är inte imponerad. Hur är det nu med djurförbud, är det fortfarande så att man bara kan flytta så hänger det inte med? Är inte uppdaterad på den biten känner jag. (ursäkta sidospår)
 
Ett sidospår med oseriös avel (inte för att jag har mycket till övers för aveln i detta fallet)
Som uppfödare kanske du är hyffsat seriös med din avel men jäkligt oproffsig när det gäller valpköpare.

Just nu sitter en uppfödare i en Schäfergrupp på fb och drar upp "anekdoter" om knepiga valpköpare. Detaljerna om fallen är tillräckligt specifika för att iaf en har känt igen sig och gett svar utefter sin syn på saken.
Uppfödaren menar på att detta är ironi och humor (dock på andras okunskap eller faktiskt kunskap efter som endel backat i sina köp)
Fy f*n på ren svenska för att hänga ut sina spekulanter på det sättet. Uppfödaren ger i mitt tycke inte ett speciellt förtoendeingivande intryck över att vara ett stöd i motgång när folk hängs ut på nätet så. Och det är inte första gången hen vädrar åsikter på detta sättet, ivrigt påhejad av ain hejarklack.
Har fått suttit på mina händer medans jag läste tråden.
 
Ett sidospår med oseriös avel (inte för att jag har mycket till övers för aveln i detta fallet)
Som uppfödare kanske du är hyffsat seriös med din avel men jäkligt oproffsig när det gäller valpköpare.

Just nu sitter en uppfödare i en Schäfergrupp på fb och drar upp "anekdoter" om knepiga valpköpare. Detaljerna om fallen är tillräckligt specifika för att iaf en har känt igen sig och gett svar utefter sin syn på saken.
Uppfödaren menar på att detta är ironi och humor (dock på andras okunskap eller faktiskt kunskap efter som endel backat i sina köp)
Fy f*n på ren svenska för att hänga ut sina spekulanter på det sättet. Uppfödaren ger i mitt tycke inte ett speciellt förtoendeingivande intryck över att vara ett stöd i motgång när folk hängs ut på nätet så. Och det är inte första gången hen vädrar åsikter på detta sättet, ivrigt påhejad av ain hejarklack.
Har fått suttit på mina händer medans jag läste tråden.

Hen kan ju börja med att studera sin egen avel vad gäller både hälsa och mentalitet...
 
Hen kan ju börja med att studera sin egen avel vad gäller både hälsa och mentalitet...
Det också. Men nu häcklas olika människor som varit på väg eller har gjort affärer med hen. Bedrövligt!

Visst blir man stum ibland över vissa intressenter. Men att skriva om dem och situationen i en rasgrupp på fb med över 7000 medlemmar där de själva säkert är med och läser....puckat!

Och detta jääääkla skrytande om att hen står för MH och röntgen, lätt å billigt att göra det när ändå ingen gör det. Deltagandet i kullarna är ju snudd på obefintligt.
 
Ett sidospår med oseriös avel (inte för att jag har mycket till övers för aveln i detta fallet)
Som uppfödare kanske du är hyffsat seriös med din avel men jäkligt oproffsig när det gäller valpköpare.

Just nu sitter en uppfödare i en Schäfergrupp på fb och drar upp "anekdoter" om knepiga valpköpare. Detaljerna om fallen är tillräckligt specifika för att iaf en har känt igen sig och gett svar utefter sin syn på saken.
Uppfödaren menar på att detta är ironi och humor (dock på andras okunskap eller faktiskt kunskap efter som endel backat i sina köp)
Fy f*n på ren svenska för att hänga ut sina spekulanter på det sättet. Uppfödaren ger i mitt tycke inte ett speciellt förtoendeingivande intryck över att vara ett stöd i motgång när folk hängs ut på nätet så. Och det är inte första gången hen vädrar åsikter på detta sättet, ivrigt påhejad av ain hejarklack.
Har fått suttit på mina händer medans jag läste tråden.

Du har all tillåtelse i världen att sluta sitta på händerna (även om jag förstår varför du gör det). Usch vad vidrigt. Eftersom jag själv är spekulant så blir jag riktigt ledsen att se att det finns sådana här typer av uppfödare. Skulle aldrig vilja ta av en uppfödare som inte kan bete sig.
 
Det också. Men nu häcklas olika människor som varit på väg eller har gjort affärer med hen. Bedrövligt!

Visst blir man stum ibland över vissa intressenter. Men att skriva om dem och situationen i en rasgrupp på fb med över 7000 medlemmar där de själva säkert är med och läser....puckat!

Och detta jääääkla skrytande om att hen står för MH och röntgen, lätt å billigt att göra det när ändå ingen gör det. Deltagandet i kullarna är ju snudd på obefintligt.

Tänkte frågat vem idioten var men nu vet jag :angel:

Tyvärr blockad sist jag ifrågasatte hens avel..
 
Det också. Men nu häcklas olika människor som varit på väg eller har gjort affärer med hen. Bedrövligt!

Visst blir man stum ibland över vissa intressenter. Men att skriva om dem och situationen i en rasgrupp på fb med över 7000 medlemmar där de själva säkert är med och läser....puckat!

Och detta jääääkla skrytande om att hen står för MH och röntgen, lätt å billigt att göra det när ändå ingen gör det. Deltagandet i kullarna är ju snudd på obefintligt.
Antar att hen har svarta långhårsschäfrar om jag inte minns fel?
Hen la ju isf upp ett långt inlägg om varför en kul hade jätteojämt MH - det fanns ju en massa bra förklaringar till det.
 
Ett sidospår med oseriös avel (inte för att jag har mycket till övers för aveln i detta fallet)
Som uppfödare kanske du är hyffsat seriös med din avel men jäkligt oproffsig när det gäller valpköpare.

Just nu sitter en uppfödare i en Schäfergrupp på fb och drar upp "anekdoter" om knepiga valpköpare. Detaljerna om fallen är tillräckligt specifika för att iaf en har känt igen sig och gett svar utefter sin syn på saken.
Uppfödaren menar på att detta är ironi och humor (dock på andras okunskap eller faktiskt kunskap efter som endel backat i sina köp)
Fy f*n på ren svenska för att hänga ut sina spekulanter på det sättet. Uppfödaren ger i mitt tycke inte ett speciellt förtoendeingivande intryck över att vara ett stöd i motgång när folk hängs ut på nätet så. Och det är inte första gången hen vädrar åsikter på detta sättet, ivrigt påhejad av ain hejarklack.
Har fått suttit på mina händer medans jag läste tråden.

Som uppfödare (oavsett djurslag) är du beroende av ditt rykte. Det finns arabhästuppfödare med riktigt bra hästar som jag aldrig i helvete köpt av just pga skitsnacket om tidigare köpare.

Är man missnöjd med en köpare får den inte köpa igen och man skippar ev samarbete. Det är fullt tillräckligt. Dessutom, skitsnackar man så på FB kan det mycket väl vara så att det finns grund för polisanmälan för förtal. Det är inga småsaker.
 
Jag kommer sitta kvar på mina händer. Jag tycker det är så oerhört fult och lågt av uppfödare att ge sig på varandra eller valpköpare i offentliga diskussioner. Håller mig neutral offentligt även om jag har starka åsikter.
 
Du har all tillåtelse i världen att sluta sitta på händerna (även om jag förstår varför du gör det). Usch vad vidrigt. Eftersom jag själv är spekulant så blir jag riktigt ledsen att se att det finns sådana här typer av uppfödare. Skulle aldrig vilja ta av en uppfödare som inte kan bete sig.

Jag förstår dig.
Även om jag inte alltid delar åsikter med intressenter så försöker jag hålla någon proffsig ton. Alternativt hålla käft.
 
Ett sidospår med oseriös avel (inte för att jag har mycket till övers för aveln i detta fallet)
Som uppfödare kanske du är hyffsat seriös med din avel men jäkligt oproffsig när det gäller valpköpare.

Just nu sitter en uppfödare i en Schäfergrupp på fb och drar upp "anekdoter" om knepiga valpköpare. Detaljerna om fallen är tillräckligt specifika för att iaf en har känt igen sig och gett svar utefter sin syn på saken.
Uppfödaren menar på att detta är ironi och humor (dock på andras okunskap eller faktiskt kunskap efter som endel backat i sina köp)
Fy f*n på ren svenska för att hänga ut sina spekulanter på det sättet. Uppfödaren ger i mitt tycke inte ett speciellt förtoendeingivande intryck över att vara ett stöd i motgång när folk hängs ut på nätet så. Och det är inte första gången hen vädrar åsikter på detta sättet, ivrigt påhejad av ain hejarklack.
Har fått suttit på mina händer medans jag läste tråden.

Vilken grupp är detta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 074
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 093
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp