Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
OT men är det någon som vet vilka raser brindle points förekommer hos? Det torde vara ganska ovanligt, jag kan bara komma på corgi (cardigan), border collie och borzoi...

Edit:
kom på en till, bullterrier!
Alla raser som kan ha både tan och brindle :up::p även de raser där dessa färger finns men inte är önskvärda enligt standarden. Så utan att fördjupa mig i rasstandardpdf:er så skulle jag bidra till listan över raser som Havanese, Basenji, alla/de flesta vinthundar(?), Pudel, Chihuahua och (Dalmatiner?) :d
 
Alla raser som kan ha både tan och brindle :up::p även de raser där dessa färger finns men inte är önskvärda enligt standarden. Så utan att fördjupa mig i rasstandardpdf:er så skulle jag bidra till listan över raser som Havanese, Basenji, alla/de flesta vinthundar(?), Pudel, Chihuahua och (Dalmatiner?) :d
Inte alla vinthundar, finns flera raser som inte har tantecken :) (hjorthund, varghund, azawakh tex. Vet inte hur det är med galgo, italienare och whippet) Jag troooor att jag sett bild på någon saluki som har brindle i sina tantecken.
 
Bull Mastiff/Ridgeback/Staffy/Labrador 11 månader omplacering

"Glad hund som är trogen sin ägare"

"Passar bäst till hundvan utan barn eller andra djur i hemmet. Mer info vid telefonkontakt"
 
Inte alla vinthundar, finns flera raser som inte har tantecken :) (hjorthund, varghund, azawakh tex. Vet inte hur det är med galgo, italienare och whippet) Jag troooor att jag sett bild på någon saluki som har brindle i sina tantecken.
Tror nog tusan att Saluki och Afghan är dom enda vinthundraser som kan ha tan? :confused:
 
Nejdå, sloughi och borzoi (som @Irmelinis nämnde), och chart polski.

Tillägg: alla färger är godkända på magyar agar också.
Glömde att Borzoi , Sloughi och Chart Polski fanns. :rofl:
Tänkte att Whippet får ju också ha alla färger men ändå dyker det aldrig upp någon tan-färgat whippet (nu när vi snubblade in på färger). :p Tänkte att "alla färger är godkända" betyder kanske inte direkt att alla färger finns hos rasen även om alla färger är godkända? Är så dålig på att förklara och har egentligen noll koll på ämnet. :rofl:
 
Dök upp i en facebookgrupp för annonser med hundfordon. Avel på en sån näsa kan ju inte vara OK enligt jordbruksverkets föreskrifter?
cKGhv2E.png

wQx56eH.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 069
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 033
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 461
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp