Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
För många år sedan hade vi en blandning labbe/rottis/newfoundland i vår grupp på BK. Stor, svart och riktigt jävla jobbig på alla tänkbara vis, men ägaren lade ner ett enormt jobb och tro det eller ej men hon lyckades faktiskt få pli på honom trots att han mer eller mindre släpade runt henne kors och tvärs över appellplanen större delen av kursen!

Själv skulle jag aldrig rekommendera en sån blandning, än mindre skaffa en själv och hund nr 2 blev en rasren då hon ville börja tävla. Han var snäll mot folk men hade kunnat skrämma livet ur vem som helst och även om han var korthårig så hade han huvud som en grizzly. :crazy:
 
En på jobbet vars familj varit med om en tragisk olycka under sommaren har nu skaffat en valp till sin son.

Valpen köpt ut bakluckan på en bil, inte vet besiktad, inte reggad i jbv och ser ut som en boxer.
Tycker så synd om hunden och sonen som är runt 10 år.
 
En på jobbet vars familj varit med om en tragisk olycka under sommaren har nu skaffat en valp till sin son.

Valpen köpt ut bakluckan på en bil, inte vet besiktad, inte reggad i jbv och ser ut som en boxer.
Tycker så synd om hunden och sonen som är runt 10 år.

Det kan bli bra ändå. En bekant köpte en mastiffkorsning ur en baklucka (så himla bra service att få den levererad!), den är GIGANTISK men snäll och lugn och pepparpeppar än så länge frisk och kry.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 069
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 029
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 460
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp