Oseriös avel, fortsättning.

Åh, nu finns det äntligen unika och ovanliga DAX-valpar :love:.

"Smärta, snabba o lättvindiga sötnosar, men som hatar kyla, regn o blåst".
Jag hatar också kyla, regn och blåst så det passar mig perfekt. Tänk en hund som bara behöver gå ut när det är fint väder :).

Dom kosta bara 11 500, och det är ju precis lagom för en Daxvalp tycker jag. Den rasen brukar väl ligga i den prisklassen?
Ehm.. öhm.. nä. Jag kan inte för mitt liv komma på den här. Tax och..?

edit. fick googla. Den beskrivningen kunde verkligen inte göra att jag såg tax+dsg framför mig.

Nej, nej, nej. Detta är faktiskt en Dax, http://www.daxhund.dk/.
Det hade varit bättre om "uppfödaren" hade hållit sig till såna. :meh:
 
Vet en aussie tik som fick valpar när hon va 16 månader :(. Hon hade smyg löpt och så hade dom haft hane hemma.
Och ingen hade märkt något förrän det va för sent. Men stod att valparna skulle få stamtavla så fort tiken gjort MH :cautious:
 
Inte avel men... nästan? Rasklubbens naiva marknadsföring som ligger till skuld.

"Min sheltie jagar hästarna och går inte att bryta när den gör det. Blir det lättare att bryta det om jag lär den valla?".

Eh. Javisst. För vallning är nått man lär sig i en handvändning, betydligt lättare än att säga åt den att ge fan i hästarna. :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Inte avel men... nästan? Rasklubbens naiva marknadsföring som ligger till skuld.

"Min sheltie jagar hästarna och går inte att bryta när den gör det. Blir det lättare att bryta det om jag lär den valla?".

Eh. Javisst. För vallning är nått man lär sig i en handvändning, betydligt lättare än att säga åt den att ge fan i hästarna. :banghead::banghead::banghead::banghead:
Jag satte mig på händerna när jag såg den där :rofl:
 
Hmm, i den ena annonsen sägs valparna vara F2 men att pappan är Pomeranian, alltså en backcross av Pomeranian (deras uttryck).

Då kan dom inte räkna. Så fort du gör en utkorsning igen, d v s mot en Pom, så blir avkomman F1, inte F2.

Ska man skryta om en ny designerras borde man väl kunna få sådana grundläggande saker rätt i alla fall :confused:

Helt OT men jag har funderat alldeles för länge utan att hitta/komma på svaret. Vad står F för i F1 och F2? Att det betyder generation vet jag men vilket ord kommer F ifrån?
 
Jag vet om en uppfödare där det blev merlexmerle med en tik på 9 månader..

Noll konsekvenser för uppfödaren.

Varför sprutar dom inte tiken i dessa fallen? Det känns inte rättvist att låta en sådan ung tik gå igenom en dräktighet och förlossning.

Och svaren! Folk som "Ja, jag har en kompis som vallar med sin sheltie, det går jättebra!" :banghead::banghead::banghead:

Det är väl roligare att låta sin Sheltie "valla" (läs: springa runt efter djur) än att uppfostra den att ge fan i att trakassera hästarna. Har själv aldrig sett en enda sheltie på vallprov eller tävlingar alls, så tvekar på att det är värt det att tända en sheltie på djur och stressa upp dom.
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
608
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
630
· Visningar
54 264
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp