Ostadig underskänkel i hoppning

Klubbisen

Trådstartare
hej! Nu är det så att en väldigt jobbig sak händer när jag hoppar. Det händer aldrig när jag rider dressyr utan endast i hoppningen, och mer specifikt i landningen. Och jag kan inte komma på varför! Kan det bero på typ för långa stigläder? I landningen dom två första galoppsprången då gungar nämligen min underskänkel fram och tillbaka ett par gånger. Någon som vet vad det kan bero på? Funderar på om jag kanske sitter lite långt bak i sadeln? :s Behöver verkligen hjälp och är inte rädd för lite kritik :)
 
hej! Nu är det så att en väldigt jobbig sak händer när jag hoppar. Det händer aldrig när jag rider dressyr utan endast i hoppningen, och mer specifikt i landningen. Och jag kan inte komma på varför! Kan det bero på typ för långa stigläder? I landningen dom två första galoppsprången då gungar nämligen min underskänkel fram och tillbaka ett par gånger. Någon som vet vad det kan bero på? Funderar på om jag kanske sitter lite långt bak i sadeln? :s Behöver verkligen hjälp och är inte rädd för lite kritik :)


Svårt att säga utan film eller bild. Generellt tycker jag att många är dåliga på att trampa ner hälen. När man trampar ner hälen blir det lättare för mig alla fall att hålla skänkeln stilla.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 316
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp