Otrogen, impulsiv? Sexmissbrukare?

Hjälp mig

Trådstartare
Jag har varit otrogen mot min högt älskade man och det är dessvärre inte första gången.
Jag kommer inte berätta för honom vad jag har gjort, vill inte såra och inga känslor var inblandade från min sida.

Det bara hände efter ett kraftigt alkoholintag och trevlig stämning på festen, med en man som jag redan tidigare visste kände stark attraktion för mig.
Jag tror att jag under alkohol går igång på att förföra män, leka med deras lustar, sen är det för svårt att bryta och ta sig ur när omdömet inte är på topp. Jag blir nästan som förbytt.

Jag mår givetvis riktigt dåligt efter det jag gjort och vet inte riktigt varför jag försätter mig i såna situationer gång på gång, trots att jag efteråt får en rejäl ångest och inte fick ut någon njutning av det jag gjorde.
Vad är det för fel på mig, varför sårar jag min partner och sviker hans förtroende när han är den absolut käraste jag har?

Är jag sexmissbrukare? Impulsiv? Något annat? Hur ska jag gå vidare med mig själv?
 
Otrohet är vanligare än många tror, du ska bara veta hur många män som är otrogna mot sina respektive. Dom flesta jag varit otrogen med har själva haft fru eller sambo.
Japp, jag var själv otrogen mot mitt ex. Berättade aldrig något för honom, vet jag var otrogen för vi var ändå på väg isär och senare gick vi skilda vägar också, men det är klart att det kändes inte bra.
Hade jag haft ett bra förhållande med mitt ex, där vi inte slutade upp som två vänner som levde ihop, då hade jag nog aldrig varit otrogen, men ska aldrig säga aldrig.

För övrigt håller jag med @TygerTyger du behöver prata med någon fysisk terapeut person utanför buke, de har även tystnadsplikt om jag inte minns fel.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Fast det var en otroligt dålig ursäkt.
Det var ingen ursäkt och jag ber inte heller om förlåtelse. Visar snarare på att beteendet är väldigt utspritt och vanligt, folk lever lyckliga ihop trots snedtramp och misstag. Hade inte det varit så vanligt så hade mina snedsteg minskat med 90%.
 
Jag har lite samma problem som du tyvärr. Ibland är det som att djävulen flyger i en och det finns liksom ingen hejd. Oftast när alkohol är inblandat. Tror inte att en terapeut skulle kunna hjälpa mig, jag tycker helt enkelt att det är väldigt roligt att ragga och ha sex med nya personer. Men jag älskar min pojkvän och vill inte såra honom så jag undviker "såna" situationer.
 
Jag har lite samma problem som du tyvärr. Ibland är det som att djävulen flyger i en och det finns liksom ingen hejd. Oftast när alkohol är inblandat. Tror inte att en terapeut skulle kunna hjälpa mig, jag tycker helt enkelt att det är väldigt roligt att ragga och ha sex med nya personer. Men jag älskar min pojkvän och vill inte såra honom så jag undviker "såna" situationer.

:banghead::banghead::banghead:
 
Jag har lite samma problem som du tyvärr. Ibland är det som att djävulen flyger i en och det finns liksom ingen hejd. Oftast när alkohol är inblandat. Tror inte att en terapeut skulle kunna hjälpa mig, jag tycker helt enkelt att det är väldigt roligt att ragga och ha sex med nya personer. Men jag älskar min pojkvän och vill inte såra honom så jag undviker "såna" situationer.
Ja, det är så det känns. Sex för mig är egentligen ingenting jag ser som speciellt märkvärdigt, kanske är det därför gränserna helt suddas ut vid intag av alkohol. Jag älskar att ha sex med min man, och vi har en riktigt bra relation, så det är inte där problemet ligger.
 
TS - sluta drick alkohol eller om du inte kan det så sluta sätta dig i situationer där det bjuds på alkohol. Och sök professionell hjälp. Oavsett vad det bottnar i så dels behöver du hjälp reda ut anledningen och dels mår du dåligt av beteendet. Båda var för sig är anledning nog söka professionell hjälp.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
549
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 711
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 837
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp