Jag! Vi äter Oumph då och då. Den är ... helt ok, men den enda av de olika sorterna som jag gärna köper, är "Grill", dvs den som är som strips och helt utan smaksättning. De fungerar alldeles utmärkt i Fajitas, om man steker dem med fajitakryddor, lök och röd paprika, och lägger dem i en tortilla med diverse annat mumsigt. Där funkar de lika bra som kyckling.

Annars är jag väl inte jätteentusiastisk även om jag tycker det är en väldigt bra idé. Jag får ibland lite magknip av Oumph, vet inte varför.

Men, testa! :)
 
Jag har haft med ut och stekt i murikkan med wokgrönsaker och grädde. Serverat med pitabröd. Det har alla som varit med uppskattat. Men det ska kryddas en hel del.
 
Har använt det på jobbet några gånger. I pastagratäng istället för kassler som vi har i den vanliga och som alternativ till kycklinggryta. Jag är inget fan. Tycker det har lite läbbig konsistens.
 
Är det gott? Någon som testat?
Testat strimlad oumph i fajitas och gillar skarpt! :up:
Som någon skrev - läskigt likt kött. För köttätare som vill äta mindre kött tycker jag det är ett riktigt fint substitut då konsistensen är så köttig. Av samma anledning förstår jag att veganer och vegetarianer är mer tveksamma
 
Jag har testat samtliga sorter...
Favoriten är paprika - kryddig och SÅ god!!! Brukar göra sallad med feta, tomat, kikärtor/svarta bönor, pärlcouscous, å sen ha bitar i. Man kan ha dem till allt!!
 
Jag gillar oumph. Har testat många olika sorter och gillat alla faktiskt, och då är jag ändå en person som i grunden är väldigt skeptisk till nya saker :p
 
Jag har bara testat sorten "pulled oumph" som jag tycker är dö-god!
Den är redan färdigkryddad och man steker lite snabbt bara.
Haft i pitabröd tillsammans med tzatziki och grönsaker samt tillsammans med potatissallad och grönsaker - passade jättebra!
Ska testa någon av de andra sorterna framöver.
 
Jag brukar köra den som heter Grill, men jag har testat Kebab (väldigt kryddig men funkar jättebra med tsatsiki) och Garlic&Thyme också. Tycker dock grill-versionen är överlägset smakmässigt på de tre om man bara vill ha lite latmat från frysen.
 
Jag har testat på max och hemma i fajitas. Det är inte gott, tycker jag. Läbbig konsistens, framförallt.
Men jag gillar generellt inga produkter som försöker ersätta kött. Utom sojakorv. Jag älskar sojakorv med bröd, senap och rostad lök.
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 990
Senast: Ramona
·
Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: Kratus
·
Mat Jag råkar ha en påse oumph och en burk smetana hemma. Tyvärr har jag ingen aning om vad jag ska göra med dessa. Någon som har förslag?
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Wille
·
Mat Den ska ju tydligen stinka väldigt men smaka gott?
Svar
16
· Visningar
653
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp