Outlander (Diana Gabaldon)

Andromedae

Trådstartare
Nu är den äntligen här! Serien Outlander, baserad på Diana Gabaldons bokserie med samma namn. Det är väl inte bara jag som tittar? Eller som för den delen har läst samtliga böcker alldeles för många gånger?

Här är tråden för oss fellow outlanders! Presentera dig och var inte rädd för att bli dömd - det finns många som är precis lika knäppa som dig!

tumblr_n2wbvovAju1sotbrno1_500.jpg
 
Själv började jag läsa Outlander när jag var tolv år gammal. Idag är jag gift med en lång, rödhårig karl. Det kanske säger nog om hur jag påverkades av att läsa :D

Favoritboken än så länge är nog antingen nr 1, nr 2, nr 6 eller nr 8. Dessutom gillar jag sidoböckerna som Gabaldon har skrivit om Sir John.
 
Åh, jag älskar böckerna!:love: Minns inte när jag började läsa dom men det var många många år sedan.. Visste inte ens att det kommit en serie :up:
Jag är förresten också gift med en lång rödhårig karl :D
 
Nej, på riktigt? Blir den filmatiserad? Det har jag missat helt! :o
Gjorde helt klart min dag lite gladare :bump::banana::bump::banana::bump:
Vart kan man se den? Hur långt in i böckerna har de filmat? Alltså, ihhh :love:
 
För övrigt måste jag ju fråga er andra vad ni tyckte om senaste boken, Written in my own hearts blood?
 
Jag har inte läst den ännu för jag har alla de andra böckerna på svenska så egentligen skulle jag vilja köpa den på svenska för den sakens skull (även om jag annars mest läser böcker på engelska).
 
Det kan jag verkligen förstå, kanske gör det någon gång när jag känner för att shoppa loss i bokväg :p
 
Läser gärna på engelska, men efter att ha försökt mig på A Breath of Snow and Ashes på engelska blev jag lite avskräckt, tyckte att den var så fruktansvärt svår. Väldigt många ord jag inte förstod och överhuvudtaget en allt för avancerad engelska för mig, så jag håller mig till de svenska. Letar just nu febrilt efter dem som e-böcker och har inte läst den senaste än, ska låna den av mamma så fort hon läst den :p
 
För övrigt måste jag ju fråga er andra vad ni tyckte om senaste boken, Written in my own hearts blood?
Jag har snart läst färdig den och vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker... Den känns lite splittrad och svårare att följa än de andra. Mina favoriter är Främlingen och Slända i bärnsten, de båda först böckerna. De trailers som jag har sett på facebook från TV-serien verkar väldigt välgjorda. Kanske hade jag föreställt mig en del karaktärer lite annorlunda. Jamie och Claire verkar vara riktigt bra men t.ex Dougal hade jag tänkt mig som en yngre, snyggare karl.

Hur bär man sig åt för att se serien via VPN? Har VPN uppkoppling till mitt jobb då jag jobbar hemifrån men är det samma sak? Är inte så begåvad på dataspråk så jag vore väldigt tacksam om någon kan förklara. Antar att det är ingen svensk kanal som vill ta in den? Tycker annars att vi är så många fans så det borde ju vara efterfrågan
 
Blev tipsad om böckerna av en bekant och är (bara) halvvägs genom andra boken för tillfället. Sett första serieavsnittet och är glatt överraskad :) Tyckte bättre om det avsnittet än den trailern jag sett. Gillar skådespelarna!
 
Jag har läst böckerna några gånger gånger och älskade dem verkligen. Nu känner jag mest att jag nog inte vill se någon filmatisering (och ev inte heller läsa om den fler gånger), eftersom jag vill ha kvar min egen bild av alla karaktärer och händelser samt känslan av att vara helt förlorad i böckerna.
 
@Summerwind Jag håller med dig om Dougals utseende! Mest stör jag mig nog på att han inte har hår, haha. Fast jag har kommit fram till att jag tycker att han är en ganska snygg karl ändå - trots bristen på hår :D

Själv vet jag inte alls hur VPN fungerar, men maken sa att man kan titta via det. Annars kan man ju vara lite pirat också :angel:
 

Liknande trådar

Kultur Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 707
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
11
· Visningar
749
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp