Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

vindvissla

Trådstartare
När jag kopplar min mobil (htc legend) till datorn och försöker föra över bilder eller video, så tar det mellan 10 och 40 sekunder innan datorn säger "windows have encountered a problem and needs to close". Ofelbart varenda gång. Jag har provat stänga av firewallen. Jag har provat googla utan resultat. Någon som har fler tips?
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Antagligen saknar du drivrutiner för överföring av filer mellan telefon och dator, om det följde med en cd till telefonen så finns där någon typ av .exe fil som du ska köra på datorn. Alternativt kan dessa filer ligga i telefonen ungefär som installasjonsprogrammen till USB modem.
Om inget av dessa alternativ löser problemet, kontakta en HTC support.
Lycka till.
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Åh, jag har exakt samma problem med min HTC Tattoo.. Enligt datorn ska det behövas någon slags programvara som måste installeras, men inte fasiken fick jag med någon sådan. Det enda som funkar är att föra över bilder till facebook.
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Kul att ha sällskap :)

2 grejer jag glömde, det funkade kanon de första 6 månaderna. och jag har provat att ladda ner HTC sync men der funkar inte heller.

jag ansluter alltså och väljer Mount as disc drive, precis som med min kamera. borde funka tycker jag.

Jag Fick ingen skiva till telefonen.

Pegasus tack för länkarna jag Ska kolla dem när jag sitter vid datorn ikväll.
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

En fråga, har du klickat på "säkerborttagning av maskinvara" när du dragit ur mobilen ur datorn?

Annars kan det vara därför det inte fungerar nu, för att filerna som behövs för att datorn och mobilen ska hitta varandra fattas eller är skadade.

Kram, Maya
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Då kan det vara som Rhodugune skriver i förra inlägget, eller så kan det vara problem som uppstått i samband med windowsuppdatering alternativt bortagning/ränsning av filer på datorn.

Ett alternativ du kan testa snabbt och enkelt för att se om det skulle vara SD minnet det är fel på är att ta minnet ur mobilen och sätta direkt i datorns minneskort läsare.
 
Senast ändrad:
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Hm nej, det gör jag bara med ipoden. Hur kan jag fixa det då? Ska jag ta bort programmet från datorn och se om den installerar om den igen när jag kopplar ihop den?

Pegasus, det är ett pyttepyttekort, så vitt jag kan se finns det inget hål för den bland de andra minneskortshålen. Dessutom har jag köpt ett nytt minneskort under tiden och det hjälpte inte...
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Hm nej, det gör jag bara med ipoden. Hur kan jag fixa det då? Ska jag ta bort programmet från datorn och se om den installerar om den igen när jag kopplar ihop den?

Pegasus, det är ett pyttepyttekort, så vitt jag kan se finns det inget hål för den bland de andra minneskortshålen. Dessutom har jag köpt ett nytt minneskort under tiden och det hjälpte inte...

Det finns "adaprtar" du kan köpa där du sätter in det lilla SD kortet i ett vanligt minneskort och sen kör in det i det vanliga facket i datorn.
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Ah, det kan ju vara vart att testa om den inte ger med sig.

Jag har avinstallerat och ominstallerat men fortfarande samma sak.
 
Sv: Överföra bilder från telefonen till datorn funkar inte

Gör så. Vet inte vart du kan köpa sådana lösa (dvs utan att ett nytt litet SD kort medföljer). Fick ett sådant med när jag köpte ett externt SD kort till min samsung s8500 wave.
Men du kan ju fråga på någon elektronikaffär, typ on*ff eller n*t on net.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 469
IT & mobiler Tänkte se om någon här har några tips att ge mig. Har kopplat ihop datorn med tv:n så jag ska kunna sitta i soffan och se film men...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: tim
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 942
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp