Övningar för ländryggen?

Då är det dax att börja "jobba mage"... Situps och allehanda andra övningar som stärker magmusklerna och därmed motverkar svankande.
plankan är bra för bålstabiliteten, se bara till att någon kollar så du står rakt som en planka.
3x 1-3 minuter varje dag sägs göra skillnad.
 
plankan är bra för bålstabiliteten, se bara till att någon kollar så du står rakt som en planka.
3x 1-3 minuter varje dag sägs göra skillnad.
Jag tror det dröjer en stund än till knät fixar sådana övningar. (Och tre minuter är bortom räckhåll även om knät vore med mig. :) ) Men det ligger på listan över övningar att plocka upp igen så småningom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 770
Senast: tuaphua
·
Träning Nu är jag i en sån där frustrerad period. Innan nyår red jag "jättebra", jag kunde sitta ner på hästen, jag kunde inverka, jag var...
Svar
7
· Visningar
1 228
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 821
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Min ekonomi
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Att vara Jessica

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp