P-piller till katt..

Sv: P-piller till katt..

Jag dissar er inte... Däremot förstår jag för allt i världen inte att man måste måla katten på huvudet för att inte sätta sig på den? Har ni inte händer att känna efter med?
 
Sv: P-piller till katt..

"P-piller innehåller ett hormon som gör att katten inte löper. Det ska ges 1 gång i veckan, alltid på samma veckodag. En del katter, framför allt raskatter, måste få p-piller lite oftare för att inte löpa. P-pillren måste ges under hela kattens liv, för katter kommer inte in i klimakteriet - de löper hela livet.

Precis som för kastration, gäller det att katten ska ha löpt minst en gång. Det är mycket viktigt att man vet säkert att katten inte är dräktig, när man ger det första pillret. Skulle katten vara det, kan hon få problem vid förlossningen om hon får p-piller.

Eftersom p-pillren innehåller hormon och ska ges under kattens hela liv, finns det risker för biverkningar. En del katter kan få livmoderinflammation. P-pillren kan också stimulera tillväxten av juvertumörer, vilket är allvarligt, eftersom de allra flesta juvertumörerna hos katt är elakartade.

Därför är det mycket bättre för katten (och även ekonomiskt lönsamt, om man slår ut det på 5-6 år) att kastrera sin honkatt!"

Vad är det för dumheter? En katt behöver inte alls löpa innan man kastrerar den. Numera kan man kastrera katter från 6 månaders ålder. Det är p.g.a sådana här myter som det blir en massa oönskade kattungar.
 
Sv: P-piller till katt..

varför dissa oss????:confused: vad ni gör skiter jag i. nu är det så att hon är dukitig på att inte synas på vita grejer. därför detta. och glasögon eeee neeeeeeeeeeeeeeee....


det är inte vårat nöje att måla djur. men detta var de enda vi kom på. förutom att ta på henne bling bling... så ni som vill dissa, dissa varann.. inte oss.:mad: :mad:
VAD har ni målat henne med? Förhoppningsvis ingenting som är giftigt.
 
Sv: P-piller till katt..

tror du att vi skulle vara så dumma o måla med något som är giftigt... det är vattenfärg o eftersom bäbiis var den enda katten vid det tillfället så var det ingen som kunde ha tvättat henne på huvudet....
 
Sv: P-piller till katt..

Jag dissar er inte... Däremot förstår jag för allt i världen inte att man måste måla katten på huvudet för att inte sätta sig på den? Har ni inte händer att känna efter med?

hon är på alla möjliga ställen lägger vi henne i sängen o sekunder senare så ligger hon i soffan m.m...
våra katter har inte tagit skada av att bäbiis har varit målad på huvudet...
eftersom vi bara hade bäbiis vid just det tillfället.....
 
Sv: P-piller till katt..

tror du att vi skulle vara så dumma o måla med något som är giftigt... det är vattenfärg o eftersom bäbiis var den enda katten vid det tillfället så var det ingen som kunde ha tvättat henne på huvudet....
Inte vet jag, jag känner inte er och det finns massor av männskor därute som gör de mest vansinniga saker med djur. Sen förstår jag faktiskt inte vitsen såvida inte hela ert hem är vitt. Om hon ligger på rygg så lär ni ju inte se huvudet i alla fall. Beträffande att ingen annan kan slicka henne så är det ju så att en katt använder frambenen för att tvätta sig på huvudet så hon lär få i sig färgen i alla fall.
 
Sv: P-piller till katt..

Jag håller med om att en katt inte behöver löpa före kastrationen. Det kanske gäller samma sak för p-piller?
En del katter har tysta löp och då vet man inte att katten löper, har man utekatt kommer det att sluta med att man står där med kattungar som man kanske inte blir av med.
Jag jobbar i en kattförening och vet en del om hur folk dumpar oönskade katter och kattungar-det är inte vidare trevligt...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 700
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 346
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp