Singoalla

Trådstartare
Av en händelse så ska både jag och en vän sluta äta p-piller just idag, och en annan ska börja äta p-piller. En för att hon vill se om det ger henne ökad sexlust, en p.g.a fertilitetsutredning och den sistnämnda för att inte bli med barn. Vi skrev precis i en gruppchatt och sa att vi får uppdatera varandra på om vi kommer att uppleva någon förändring i kroppen. Själv har jag tagit p-piller sedan jag var 15 år, med ett kortare uppehåll för p-stav som inte fungerade så bra. Jag mår bra med p-piller, men tycker att det ska bli spännande att se hur kroppen känns utan extra hormoner.

Ni som slutat äta p-piller, hur upplevde ni det? Eller ni som börjat?
 
Jag märkte faktiskt ingen större skillnad varken när jag började, eller när jag gjorde ett uppehåll på drygt 3 månader. Min kropp verkar inte vara så känslig för sådant där, helt enkelt.
 
Jag blev över lag på bättre humör, fick mer lust och blev våtare lättare och snabbare när jag slutade. Nu äter jag igen och märker skillnaden åt andra hållet. Det är dock inte extremt så har inte brytt mig om att testa andra alternativ.
 
Jag är mest orolig för att jag ska få mensvärk :nailbiting: Har ingen just nu. Vilket man knappt vågar säga högt.
 
Jag är mest orolig för att jag ska få mensvärk :nailbiting: Har ingen just nu. Vilket man knappt vågar säga högt.
Innan jag började äta p-piller för första gången hade jag sinnessjuk mensvärk. Var nästan invalid i två dagar varje gång. Efter första omgången p-piller har min mensvärk aldrig varit ens i närheten. Visst känns det, men har inte behövt ta värktabletter. Om det är p-pillren eller bara ålder kan man dock inte säga säkert.
 
Jag är mest orolig för att jag ska få mensvärk :nailbiting: Har ingen just nu. Vilket man knappt vågar säga högt.

Jag började också äta p-piller när jag var 15 år (idag är jag 31) och är en av dem som mår bättre med än utan. Äter idag, och har inga planer på att sluta just för måendets skull, men hade ett uppehåll på kanske två år för några år sedan. Tyvärr så måste jag säga jag fick mer mensvärk utan, fast å andra sidan har jag aldrig sluppit det helt med p-piller heller.
 
Av en händelse så ska både jag och en vän sluta äta p-piller just idag, och en annan ska börja äta p-piller. En för att hon vill se om det ger henne ökad sexlust, en p.g.a fertilitetsutredning och den sistnämnda för att inte bli med barn. Vi skrev precis i en gruppchatt och sa att vi får uppdatera varandra på om vi kommer att uppleva någon förändring i kroppen. Själv har jag tagit p-piller sedan jag var 15 år, med ett kortare uppehåll för p-stav som inte fungerade så bra. Jag mår bra med p-piller, men tycker att det ska bli spännande att se hur kroppen känns utan extra hormoner.

Ni som slutat äta p-piller, hur upplevde ni det? Eller ni som börjat?

Åt p-piller från det att jag var 19-29, dock med ett uppehåll när jag var 27. Fick då hemskt dålig hy (åt Yazmine) och det tog lång tid innan mensen kom igång. I övrig ingen som helst skillnad. När jag slutade nu senast så trappade jag ner på p-pillren. Helt egenpåhittat och dom flesta tyckte att jag var dum i huvudet. Fick då inte alls dålig hy och mensen kom igång direkt, så inte vet jag. Jag tyckte att det var briljant. :angel:
 
Åt p-piller från det att jag var 19-29, dock med ett uppehåll när jag var 27. Fick då hemskt dålig hy (åt Yazmine) och det tog lång tid innan mensen kom igång. I övrig ingen som helst skillnad. När jag slutade nu senast så trappade jag ner på p-pillren. Helt egenpåhittat och dom flesta tyckte att jag var dum i huvudet. Fick då inte alls dålig hy och mensen kom igång direkt, så inte vet jag. Jag tyckte att det var briljant. :angel:

Vad menar du med trappade ner?
 
Vad menar du med trappade ner?

Jag tog bort två piller i månaden tills dess att jag inte åt alls. Jag skulle ju äta 3 x 7 =21 piller i månaden, men första månaden åt jag 19, andra månaden 17, tredje 15 osv osv. Slutade inte tvärt helt enkelt. :)
 
Av en händelse så ska både jag och en vän sluta äta p-piller just idag, och en annan ska börja äta p-piller. En för att hon vill se om det ger henne ökad sexlust, en p.g.a fertilitetsutredning och den sistnämnda för att inte bli med barn. Vi skrev precis i en gruppchatt och sa att vi får uppdatera varandra på om vi kommer att uppleva någon förändring i kroppen. Själv har jag tagit p-piller sedan jag var 15 år, med ett kortare uppehåll för p-stav som inte fungerade så bra. Jag mår bra med p-piller, men tycker att det ska bli spännande att se hur kroppen känns utan extra hormoner.

Ni som slutat äta p-piller, hur upplevde ni det? Eller ni som börjat?

Jag började med p-piller när jag var 16 och åt tills jag var 28. Slutade eftersom jag var i ﹰAustralien och pillren tog slut och orkade inte bry mig om att skaffa nya och jag hade inhen stadig relation så använde ändå kondom vid ONS.
Men alla år innan nu utan biverkningar eller problem...

sen träffa jag en snubbe (som numer är min pv och sambo sen över ett år tillbaka) och ville då börja med piller igen. Uppehållet hade då vart ca 1 år eller 1.5 nåt sånt.

Det går åt skogen.... 10 biverkningar av 15 typ. Helt omöjligt, provat 3 olika sorter.


Märkte ingen direkt skillnad alls när jag sluta. Regelbunden mens som håller i sig 5 dagar. Var fjärde mens är 3-4 dagar av nån anledning? Med pillren var det alltid 6-8 dagar så jag ser det positivt när jag sluta. Har aldrig lidit av mensverk.

Men ja. Problemet kom när jag ville börja igen efter 1.5 års uppehåll. Fungerar inte för mig.
Jag fyller 32 i april
 
För något år sedan så slutade jag med p-ring efter att i många år av hormonella p-medel.
Vet inte om det var enbart p.g.a. att jag slutade eller om det var andra faktorer också, men jag blev lite som en pubertal tonåring. Det var som om hormonerna löpte amok en stund, minsta lilla grej gjorde mig kåt :D började också känna mer överlag, hade nog varit lite, lite avtrubbad före kanske.
Det stabiliserades nog sedan lite, men nivån är nog högre överlag utan, så därför har jag inte varit intresserad av hormonmedel med min nuvarande sambo.
 
Jag mådde mycket bättre när jag slutade och min omgivning också. :p

Känner mig inte överdrivet sugen på att börja igen (fast mest troligt får jag inte ens börja igen) så får väl ta ett samtal med barnmorskan vad man har för alternativ.
 
Jag åt en och samma sort i ungefär 12 år, slutade för 1,5år sedan, är 31år. Anledningen till att jag slutade var för att jag mer och mer upplevde mitt humör som en jämn linje som sluttade neråt. Dvs jag vad inga riktiga toppar medans det successivt blev sämre. Nu var det så att det hände mycket privat ändå men den där jävlar anamma känslan hade varit borta ungefär lika länge som jag hade haft p-piller.

Efter ungefär tre månader så var mensen tillbaka, mindre än med piller. Lite lite värk nån enstaka gång. Huden har lekt berg-och dalbana men börjar eventuellt lugna ner sig nu. Och jag mår bättre, gladare, mer initiativförmåga i vardagen, bättre sexlust och förmåga. Fast än det fortfarande är mycket annat negativt som händer runt mig.
 
Jag tog bort två piller i månaden tills dess att jag inte åt alls. Jag skulle ju äta 3 x 7 =21 piller i månaden, men första månaden åt jag 19, andra månaden 17, tredje 15 osv osv. Slutade inte tvärt helt enkelt. :)

Intressant! Varför gör man det? Hur blev det med mensen då?
Jag blöder om jag missar ett piller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 338
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 359
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 911
Senast: skiesabove
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 571
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp