På jobbet igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var årets två första arbetsdagar avklarade. Men tankarna runt framtiden snurrar runt väldigt mycket i huvudet. Är enda alternativet för att få livet att gå ihop att gå ner i arbetstid? Det är något jag helst inte vill. Frågade om hjälp på ett annat forum, det enda svaret jag får där är vila mer och gå ner i arbetstid. Men jag vill ha möjlighet att kunna göra saker på min fritid.
 

Du kan tyvärr inte få fler än 24 timmar på ett dygn. Det gäller att prioritera hur du vill lägga upp din tid. Hinner/orkar du med fritid när du jobbar 100%?
Jag gör det inte.
 
Du kan tyvärr inte få fler än 24 timmar på ett dygn. Det gäller att prioritera hur du vill lägga upp din tid. Hinner/orkar du med fritid när du jobbar 100%?
Jag gör det inte.
Jag har funderat på att försöka gå ner i arbetstid, men det känns som att jag ger upp på ett sätt då. :down:
 
Jag har funderat på att försöka gå ner i arbetstid, men det känns som att jag ger upp på ett sätt då. :down:
Jag känner igen känslan. Det har tagit mig många år att acceptera den - jag har nog inte gjort det till 100% än - men det gör en inte till sämre människa att minska sin arbetstid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min lönebidragsanställning har äntligen gått igenom. Af snurrade ju till det och sa först att jag inte skulle få det av någon obegriplig...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 784
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 049
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp