Paddock. Rida dagen den blir färdig?

Thathorse

Trådstartare
hej! Min kompis har precis fått en paddock. Dem har stenar som utfyllnad under och en matta över det. Sen underlaget. Bara 08:a grus. Denna paddocken blir klar imorgon och hon säger att hon ska rida i den redan imorgon efter den är klar. Sa ju såklart inte emot eftersom jag inte vet. Men är det verkligen bra att rida i paddocken samma dag den blir klar?
 
Ja det är inga problem att rida samma dag som den är klar, även om underlaget kan bli ännu bättre när det fått sätta sig lite några dagar/fått lite regn på sig. Jag har precis byggt en liknande bana och provred så fort underlaget var utlagt :)
 
Vi fick rekommendationen att inte sladda ridbanan, hoppa eller longera de första två veckorna, tills banan satt sig ordentligt. Sansat markarbete var bara bra för banan!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: AraSlei
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 488
Senast: Elendil
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 053
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp