mahlmt

Trådstartare
Har någon tips om en bra hopfällbar pall som man kan ha med sig i transporten?
Jag hade en i plast som havererade precis när jag skulle hoppa upp på hästen. Högerfoten brakade rakt igenom pallen o jag vrickade foten på pallresterna.
 
Jag har haft två sådana (båda från Hööks när de hade). Den första gjorde som beskrivs i trådstarten. Jag reklamerade och fick en ny. Höll utmärkt, tills hästen råkade sparka på den...

Sen har jag kört med en IKEA-pall för 99 spänn, en sån där otymplig i trä. Ställt den i bakluckan på bilen. Sen råkade jag backa över den med hästtransporten *host*

Funderat på att köpa en ny i plast på tradera, men drar mig för frakten skickar upp priset så mycket...

Kör du med tom spilta bredvid hästen, då kan du väl ställa in en i trä där?
 
Har någon tips om en bra hopfällbar pall som man kan ha med sig i transporten?
Jag hade en i plast som havererade precis när jag skulle hoppa upp på hästen. Högerfoten brakade rakt igenom pallen o jag vrickade foten på pallresterna.
jag köpte en från börjes förra sommaren och första användningen (på tävling) så gjorde den likadant som din, ett steg upp, foten i stigbygeln och brakade igenom, tur man hade ngn som höll hästen som omväxling och att man inte ramlade baklänges..
har nu en ikeapall med mig, ställer den i bagage utrymmet bredvid sadelbocken. ibland så hoppar jag upp från sadelbocken också men den är lite vinglig.
 
Platsen i transporten är inga problem då jag har en Boj med sadelkammare.
Men pallen ska bäras med till viloplatsen på distansritter. Där är den bord/uppsittningspall.
Har innan haft en vit plastpall köpt på jysk (ej hopfällbar). Skulle vilja ha något som är lite mindre skrymmande att bära. Det är en del som ska kånkas fram o tillbaka.
 
Hopfällbar stegpall i aluminium, med en bra, lång arbetsplattform. 48 cm hög, idealisk som bord. 6,3 kg, 399 kr. Som hittat?
 
Jag har en kort byggstege i aluminium. Blir helt platt i fällt läge så jag som inte har utrymmet i transporten lägger den i botten av bakluckan. Funkar toppen och har hållit i typ 3,5 år än så länge :).
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
839
Senast: Gulis
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 876
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp