Pälsglans utan parfym/doftämnen?

peperoni2

Trådstartare
Så, dagens konstigaste fråga? Finns det någon bra pälsglans utan parfym (helst utan doftämnen...)?

Har idag Foxfire, som jag glansmässigt/utredningsmässigt är nöjd med, men, jag får allergisk reaktion av doften :(

(Använder sprayen för att reda ut man och svans...)
 
Kan kokosolja vara något kanske? Den är inte lika lätt att applicera som pälsglans, men den innehåller inga parfym och andra konstigheter, är vårdande för håret och har en behaglig, naturlig doft. :-)
 
Jag hade köpt parfymfritt balsamspray för barn. Finns på många apotek. Kanske lite dyrare än pälsglans, men det kan ju ändå vara värt det om det funkar. Kokosolja brukar bli kladdigt (iallafall i människohår) och har nog inte den utredande effekten man vill åt tyvärr...
 
Jag hade köpt parfymfritt balsamspray för barn. Finns på många apotek. Kanske lite dyrare än pälsglans, men det kan ju ändå vara värt det om det funkar. Kokosolja brukar bli kladdigt (iallafall i människohår) och har nog inte den utredande effekten man vill åt tyvärr...
Det ska jag definitivt kolla på, tack!
 
Förstår faktiskt inte varför pälsglans och sådana produkter ska parfymeras öht.... K9 t ex har så äcklig sötsliskig parfym att jag aldrig mer kommer köpa deras produkter. Samma med Foxfire.
Helt onödigt med parfymering här, man använder ju inte produkterna för att hästen ska lukta parfym utan för att reda ut man/svans och få extra finish i hårremmen!
 
Så, dagens konstigaste fråga? Finns det någon bra pälsglans utan parfym (helst utan doftämnen...)?

Har idag Foxfire, som jag glansmässigt/utredningsmässigt är nöjd med, men, jag får allergisk reaktion av doften :(

(Använder sprayen för att reda ut man och svans...)

Jag har samma problem och bytte till Cowboy magic som jag tycker är bättre samt inte luktar lika mycket, särskilt om man använder varianten som finns på tub.
 
Jag tycker foxfire är bra men luktar skit.
Cowboy magic står jag inte ut med luktmässigt men K9 mirra shine luktar gott och är bra!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 145
Senast: iNTOHiMO
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 102
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 510
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp