PANIK- mailad om intervju, som är schemalagd två timmar efter jag åkt utomlands

Filifjonkan_

Trådstartare
Precis så. Sade ju upp mig för ett tag sen pga kasst mående på jobbet, men har allaredan kommit till intervju på ett ställe där jag verkligen verkligen vill jobba.

Intervjun var uppdelad i två omgångar- gick man vidare från den första blev det sen en andra intervju. Så förra veckan då jag var på första intervjun, sade chefen att de skulle återkomma i mitten av denna vecka. Så här har jag gått och våndats- tänk om de inte vill ha mig...? :( IDAG kom mailet om en andra intervju. HURRA! Men...

... Intervjun är schemalagd två timmar efter jag gått på flyget till Frankrike. Och mailet ramlade in klockan fyra, så ingen svarade när jag ringde (hon hade förmodligen gått hem). Mailade tillbaka och bad om ursäkt för krångel, men att måndag skulle funka bättre om det var möjligt. Annars blir intervjun uppskjuten en hel vecka, för så länge blir jag borta. Tänk om de tar någon annan nu bara för det! Gud, vill typ gråta. Är helt uppe i varv, vill ju så gärna ha jobbet! Men om alla chefer gått hem för helgen återstår bara måndag för mig att ringa in och förklara läget, och då kanske de tycker att jag har kass framförhållning och så vidare...

Näe, fy. Förlåt för rörigt och hetsigt inlägg. Säg att allt ordnar sig, snälla buke :(
 
Klart att det ordnar sig. Jag hade ringt dem på måndag (om du kunde det) och frågat om ni inte kunde skjuta på intervjun, eller om de kan klämma in dig redan samma dag. I och med att du gått vidare till andra omgången så tycker de ju uppenbarligen att du är intressant. Stressa inte upp dig under helgen. Det ordnar sig nästa vecka när du fått pratat med dem.
 
Precis så. Sade ju upp mig för ett tag sen pga kasst mående på jobbet, men har allaredan kommit till intervju på ett ställe där jag verkligen verkligen vill jobba.

Intervjun var uppdelad i två omgångar- gick man vidare från den första blev det sen en andra intervju. Så förra veckan då jag var på första intervjun, sade chefen att de skulle återkomma i mitten av denna vecka. Så här har jag gått och våndats- tänk om de inte vill ha mig...? :( IDAG kom mailet om en andra intervju. HURRA! Men...

... Intervjun är schemalagd två timmar efter jag gått på flyget till Frankrike. Och mailet ramlade in klockan fyra, så ingen svarade när jag ringde (hon hade förmodligen gått hem). Mailade tillbaka och bad om ursäkt för krångel, men att måndag skulle funka bättre om det var möjligt. Annars blir intervjun uppskjuten en hel vecka, för så länge blir jag borta. Tänk om de tar någon annan nu bara för det! Gud, vill typ gråta. Är helt uppe i varv, vill ju så gärna ha jobbet! Men om alla chefer gått hem för helgen återstår bara måndag för mig att ringa in och förklara läget, och då kanske de tycker att jag har kass framförhållning och så vidare...

Näe, fy. Förlåt för rörigt och hetsigt inlägg. Säg att allt ordnar sig, snälla buke :(

Jag tänker lite att är de intresserade så tror jag att de inte är omöjliga i att flytta intervjudagen och förstår att man inte alltid kan även om man vill på utgiven tid
 
Om de missat sin egen deadline (mitten på veckan) tycker jag inte du ska svettas.

Förklara att du tyvärr redan bokat upp dig eftersom det är kort varsel. Men att du gärna kommer vid annat tillfälle, t ex omgående.
 
Jag tänker lite att är de intresserade så tror jag att de inte är omöjliga i att flytta intervjudagen och förstår att man inte alltid kan även om man vill på utgiven tid

Ni har ju säkert rätt båda två... De hade väl inte hört av sig annars. Men sen är jag en sån riktig panikare, som gärna blir hysterisk, och sen brukar allt ordna sig. Så jag hoppas hoppas hoppas de är intresserade och att detta inte blir skit och pannkaka :o
 
Om de missat sin egen deadline (mitten på veckan) tycker jag inte du ska svettas.

Förklara att du tyvärr redan bokat upp dig eftersom det är kort varsel. Men att du gärna kommer vid annat tillfälle, t ex omgående.

Detta är i och för sig väldigt sant. Fastnar bara i tänket att jag måste visa mig tillgänglig nu när det verkligen gäller.

Har liksom inte för vana att ta regelbundna tripper till franska rivieran, om jag haft pengar till det hade jag nog inte ens behövt söka några jobb. :angel:
 
Precis så. Sade ju upp mig för ett tag sen pga kasst mående på jobbet, men har allaredan kommit till intervju på ett ställe där jag verkligen verkligen vill jobba.

Intervjun var uppdelad i två omgångar- gick man vidare från den första blev det sen en andra intervju. Så förra veckan då jag var på första intervjun, sade chefen att de skulle återkomma i mitten av denna vecka. Så här har jag gått och våndats- tänk om de inte vill ha mig...? :( IDAG kom mailet om en andra intervju. HURRA! Men...

... Intervjun är schemalagd två timmar efter jag gått på flyget till Frankrike. Och mailet ramlade in klockan fyra, så ingen svarade när jag ringde (hon hade förmodligen gått hem). Mailade tillbaka och bad om ursäkt för krångel, men att måndag skulle funka bättre om det var möjligt. Annars blir intervjun uppskjuten en hel vecka, för så länge blir jag borta. Tänk om de tar någon annan nu bara för det! Gud, vill typ gråta. Är helt uppe i varv, vill ju så gärna ha jobbet! Men om alla chefer gått hem för helgen återstår bara måndag för mig att ringa in och förklara läget, och då kanske de tycker att jag har kass framförhållning och så vidare...

Näe, fy. Förlåt för rörigt och hetsigt inlägg. Säg att allt ordnar sig, snälla buke :(

Det skulle jag som AG ha full förståelse för. Det ska väldigt mycket till för att man ska sortera bort en kandidat bara därför som man velat kalla till intervju. Förklara bara så fort som möjligt för dem hur det ligger till och boka en ny tid.
 
Precis så. Sade ju upp mig för ett tag sen pga kasst mående på jobbet, men har allaredan kommit till intervju på ett ställe där jag verkligen verkligen vill jobba.

Intervjun var uppdelad i två omgångar- gick man vidare från den första blev det sen en andra intervju. Så förra veckan då jag var på första intervjun, sade chefen att de skulle återkomma i mitten av denna vecka. Så här har jag gått och våndats- tänk om de inte vill ha mig...? :( IDAG kom mailet om en andra intervju. HURRA! Men...

... Intervjun är schemalagd två timmar efter jag gått på flyget till Frankrike. Och mailet ramlade in klockan fyra, så ingen svarade när jag ringde (hon hade förmodligen gått hem). Mailade tillbaka och bad om ursäkt för krångel, men att måndag skulle funka bättre om det var möjligt. Annars blir intervjun uppskjuten en hel vecka, för så länge blir jag borta. Tänk om de tar någon annan nu bara för det! Gud, vill typ gråta. Är helt uppe i varv, vill ju så gärna ha jobbet! Men om alla chefer gått hem för helgen återstår bara måndag för mig att ringa in och förklara läget, och då kanske de tycker att jag har kass framförhållning och så vidare...

Näe, fy. Förlåt för rörigt och hetsigt inlägg. Säg att allt ordnar sig, snälla buke :(

Man kan ju använda modern teknik för en intervju, om det är bråttom. Telefon, video, skype...
 
Som AG har det hänt mig två gånger att en kandidat haft förhinder på den av mig bokade tidspunkten. Jag bokade om båda tiderna, den ena var så intressant att hon fick komma efter arbetstid samma dag och den andra några dagar senare.

Det borde inte vara något problem, med lite god vilja från båda parter löser man det. Good Luck:angel:
 
Som AG har det hänt mig två gånger att en kandidat haft förhinder på den av mig bokade tidspunkten. Jag bokade om båda tiderna, den ena var så intressant att hon fick komma efter arbetstid samma dag och den andra några dagar senare.

Det borde inte vara något problem, med lite god vilja från båda parter löser man det. Good Luck:angel:

Så himla lättande att höra. Som sagt, vill verkligen ha det här jobbet, så hoppas de förstår. Ska in i morgon och se om där finns någon chef på plats, annars får jag ringa dem prick åtta måndag morgon. Det verkar åtminstone inte som att de försöker "paniktillsätta" tjänsten och skyndar sig, för som sagt, missade de deadlinen med ett par dagar får en ju hoppas att de har gott om tid på sig...
 
Mailade tillbaka och bad om ursäkt för krångel, men att måndag skulle funka bättre om det var möjligt. Annars blir intervjun uppskjuten en hel vecka, för så länge blir jag borta. Tänk om de tar någon annan nu bara för det! Gud, vill typ gråta. Är helt uppe i varv, vill ju så gärna ha jobbet! Men om alla chefer gått hem för helgen återstår bara måndag för mig att ringa in och förklara läget, och då kanske de tycker att jag har kass framförhållning och så vidare...

Näe, fy. Förlåt för rörigt och hetsigt inlägg. Säg att allt ordnar sig, snälla buke :(

Perfekt chans att höra av sig och förklara hur otroligt intresserad du är av det här jobbet! Dålig framförhållning när du har gjort allt precis korrekt och hört av dig genast? Knappast.
 
Perfekt chans att höra av sig och förklara hur otroligt intresserad du är av det här jobbet! Dålig framförhållning när du har gjort allt precis korrekt och hört av dig genast? Knappast.

Ja, verkligen! Klockan 08 i morgon gör jag ytterligare en påringning och hoppas få tag i rätt person. Hoppas hoppas hoppaaaaas!

Tack för väldigt kloka och bra svar. Kunde faktiskt slappna av nu under helgen och inte ha sån våldsam panik som jag hade i början där. Vad gjorde en utan buke?
 
Uppdatering (för de som var intresserade)!

Fick inte den aktuella tjänsten på 30 h, men väl ett vikariat på 20 h, samma avdelning. Tydligen hade mitt genuina intresse för tjänsten i fråga (färg och form, det är det roligaste jag vet utöver hästarna) lyst igenom, och det sa rekryteraren till min referens :D Underbart, ska bli så himla kul att jobba med en så genuin och seriöst chef! Vikariatet i sig är för en person som skall vara borta i två år- och jag blev försäkrad om att extratimmar kommer att finnas, samt att jag inte behöver vara orolig över att få stanna på ett vik för resten av mitt liv. "Det brukar gå ganska fort!" Sa chefen. :)

För att ändå säkra min inkomst passade jag i veckan på att ro hem en extraanställning på ett företag som bemannar matvarubutiker, ca 15 h/vecka. Känns ganska gött, då är jag inte tvungen att jobba om jag skulle vara helt slut efter första jobbet, men jag har möjligheten och får vara kvar lite i dagligvaruhandeln. Roligt! :D
 
Taack! Glad i hågen ändå! Det trodde jag nästan inte, när jag sade upp mig lite argt här i slutet av Juli :D
Det är just därför det är så coolt, du bara slutade och så redan nu har du landat det här. Bra gjort som fan tycker jag!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 645
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 798
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp