Panik, små julklappar att ge bort

makarontanten

Trådstartare
I helgen , på lördag om 4 dagar, ska jag ha julfest hemma med julbord hemma för ca 10 personer. Inget särskilt, bara mat ( julbord) och umgänge, men jag vill överaska. Skulle vilja ge bort en liten billig julklapp till alla men har ingen aning om vad. Förslag?

Det handlar om en man och resten kvinnor :-)
 
I helgen , på lördag om 4 dagar, ska jag ha julfest hemma med julbord hemma för ca 10 personer. Inget särskilt, bara mat ( julbord) och umgänge, men jag vill överaska. Skulle vilja ge bort en liten billig julklapp till alla men har ingen aning om vad. Förslag?

Det handlar om en man och resten kvinnor :-)

Några lyxiga chokladpraliner? Isskrapor om alla är bilförare, isskrapor är som hovkratsar, man kan inte ha för många... ;) Lite lyxigare julsenap? Lite julgodis? (hm lite matfixerad känner jag... ;) )
 
Pocketböcker? Beror lite på prisklass, men om du känner gästerna väl så kanske du kan hitta just rätt pocket på tex second hand? Böcker brukar vara väldigt billigt om man handlar på såna ställen.

Varma sockar, ljuslyktor, "kluriga" leksaker, typ bygg ihop pyramiden osv.
 
Nja, böcker är inte aktuellt, det finns på arbetsplatsen att låna... Men tack för förslag, jag vill ha mer :-)
 
Saffransbiscotti några per person i cellofan och rött band om. Tryfflar rullade i kanel är juligt och gott.

Såg att jag inte var först med biscotti.
 
Ett par strumpor med roligt mönster, en fin tvål/handkräm liknande, några roliga lite udda pepparkaksformar (är ju kul att ge bort såhär lite innan jul men inte för nära när alla redan bakat)? En fin honung/marmelad /liknande, eller godis som några skrivit?

Jag gillar ätbara saker/förbrukningsvaror/saker som går åt om man ska ge bort lite mindre saker så att det inte blir något som bara "samlar damm"
 
@makarontanten om du vill slippa göra godis el baka själv så kan det vara fint att ge alla en liten påse med julmotiv och 4 fina praliner i. Det blir inte så hög summa per person men de flesta uppskattar det.
 
Man kan gör små paket av toarullar och lägga i något litet typ praliner, trisslott eller något.
20131118_181731.jpg
 
I helgen , på lördag om 4 dagar, ska jag ha julfest hemma med julbord hemma för ca 10 personer. Inget särskilt, bara mat ( julbord) och umgänge, men jag vill överaska. Skulle vilja ge bort en liten billig julklapp till alla men har ingen aning om vad. Förslag?

Det handlar om en man och resten kvinnor :-)

Vad tänker du prismässigt, på ett ungefär? (Billigt betyder ju så olika för olika personer ;))
 
Nätproblem plus idag och första gången jag kan gå ut här :-(

Tack för förslagen, praliner är kanske något :-) Inget att baka, det har jag inte tiden till nu, då fokus ligger på att få ihop maten till att börja med :-)

Prismässigt handlar det om så lite så möjligt ;-) En liten plojgrej bara för att det är en typ av julfest och vore kul att ge bort ett litet paket :-) I och med att vi är 10 personer så blir det ju ganska mycket pengar om det tex kostar 100 kr styck.

Tvål var en idè, men var kan man hitta lite roligare sådana än exempelvis luxtvål eller liknande?

Jag pysslar ju en hel del, men känner att jag inte har tiden till att gipsgjuta eller liknande innan det är dags. Kom ju på iden ganska nyligen :-)
 
Reflexer, tex de som finns i olika neonfärger och figurer.
Nyckelring
Reseförpackning av tex duschcreme, tror Body Shop har.
 
Varsitt kinderägg :D
Tänkte om det skulle vara lite på skoj sådär :)
Annars en liten påse med dumlechips.
Sätt ugnen på 150 gr, lägg smörgåspapper på en plåt och lägg ut dumlekolor på plåten. Ställ in i ugnen 6-7 min så kolorna smälter och blir platta. Ta ut och strö på hackade jordnötter (eller nåt annat om man vill det). Låt det stelna, klart :) Tar 10 min och göra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 046
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 699
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 933
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp