paralanti passion vs de niro Roberto

AliiceeZ

Trådstartare
Rubirken är väl ganska så klar. Behöver era för/nackdelar på stövlarna. Vilka håller bäst/ vilka är bäst kvalité skönast mm. Lång motivation eller kort spelar ingen roll. Står i vägvalet om vilka jag ska köpa. Hittat De niro för ganska så billig peng så nu kan det bli aktuellt att köpa.

Jag kommer endast använda stövlarna för ridning 2 ggr i veckan då jag endast rider på medryttarhäst. Kommer inte gå i stallet eller något mer utan kommer byta till andra skor när jag ryktar och allt sånt. Vissa kanske tycker det e onödigt att köpa så dyra stövlar till "vardags" men jag vill också va fin i stallet, och eftersom tävling/egen häst inte är möjligt får man göra vad som passar ;) Betalar med helt egna pengar också.
 
Jag har Parlanti. De är ganska tunna och av kalvskinn. Inte riktigt gjorda för att rida flera hästar i varje dag kan jag tycka så jag tävlar bara i mina och har andra till vardags.

Lägg pengarna på ett par billigare stövlar och gör ngt annat roligt för pengarna är mitt tips :)
 
Rubirken är väl ganska så klar. Behöver era för/nackdelar på stövlarna. Vilka håller bäst/ vilka är bäst kvalité skönast mm. Lång motivation eller kort spelar ingen roll. Står i vägvalet om vilka jag ska köpa. Hittat De niro för ganska så billig peng så nu kan det bli aktuellt att köpa.

Jag kommer endast använda stövlarna för ridning 2 ggr i veckan då jag endast rider på medryttarhäst. Kommer inte gå i stallet eller något mer utan kommer byta till andra skor när jag ryktar och allt sånt. Vissa kanske tycker det e onödigt att köpa så dyra stövlar till "vardags" men jag vill också va fin i stallet, och eftersom tävling/egen häst inte är möjligt får man göra vad som passar ;) Betalar med helt egna pengar också.

Har ingen aning om hur de ser ut...
Men Robert de Niro, tja...
 
Jag hade Horze förut, och dragkedjan gick sönder, de sprack mm och de var inte för små. Fick tejpa de med eltejp...:mad:
Nu har jag De Niro Young i grinded leather utan snörning. Är jättenöjd! Håller bra fastän de kanske inte får den kärlek de borde...:angel: Tycker att grinded leather är absolut snyggast (iaf vid hoppning) och snörningen fyller ju inte funktion, och jag tycker inte heller det är så snyggt, så det har och inte heller.
 
Jag har båda märkena, Parlanti är mjuka och sköna från början. DeNiro har jag inte orkat rida in... Vad det gäller kvalitet är de nog likvärdiga men Parlanti tror jag slits fortare.

Leta begagnat är mitt tips.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
2 899
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 180
Senast: Efwa
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Reville
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 465
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp