Partisan 655, Ceylon 454

ConstantinoSWB

Trådstartare
Hej. Jag har en häftig 2 årig valack efter Contant Q. Morfar är Partisan 655 och uue Ceylon 454.

Jag tänkte bara höra runt om någon här på buke har avkommor med liknande stam på mödernet?

Nyfiken på vad avkommorna nedärver för gång, temperament, hopp/dressyr?

=)

tack mvh cassandra och constantino
 
Jag har skrivit jättemycket om Ceylon genom åren. Du bör hitta det om du använder sökfunktionen. Har en 25-årig dotter till honoom.

Kort kan man säga att avkommorna är spänstiga och både kan hoppa och röra sig, men de kan vara väldigt känsliga och svåra att hantera om man inte bemöter dem på rätt sätt.
 
Hej. Jag har en häftig 2 årig valack efter Contant Q. Morfar är Partisan 655 och uue Ceylon 454.

Jag tänkte bara höra runt om någon här på buke har avkommor med liknande stam på mödernet?

Nyfiken på vad avkommorna nedärver för gång, temperament, hopp/dressyr?

=)

tack mvh cassandra och constantino

Contant Q vet jag inte så mycket om, men Partisan-Ceylon låter i mina öron skarpt och ganska allroundbegåvat.
 
Jag har haft två hästar e. Partisan - Jovial och de har båda haft god exteriör och rört sig väldigt väl. Nu var stoet e. Jovial väldigt speciell, så det humöret som den ena hade går inte att beskylla Partisan för. Jovial är far till Ceylon, så ganska lika stam :)

Här är några bilder på stoet f.93 sommaren hon var 20
mg_9487_fotor_523365289606ee462cd7e407.jpg


mg_9448_fotor_5233651ce087c31c0ee6dd2f.jpg


mg_9423_fotor_523365909606ee6476f15f8a.jpg


Fölet på bildelar hunnit bli 2 och är e. A-Dur och har alltså Partisan som morfar. Hon är vacker som en dag och har väldigt lätt för sig och är resonabelt för att vara ett rödhårigt sto, men satan vilket temperament.

mg_8456_555fceec9606ee60917d103f.jpg


mg_8607_555fcef62a6b226c10b45df8.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
2 818
Avel Om allt går som det ska kommer mitt sto betäckas nästa år. Jag kommer att använda detta år till efterforskningar (BLUP, stamtavlor...
2
Svar
27
· Visningar
1 915
Senast: Cyllene
·
A
Avel Hej! Jag har börjat leta hingst redan :D . Störtkul! Jag undrar lite över nedärvbarheten av storlek. Don Primero tex är i Sverige...
Svar
10
· Visningar
1 098
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp