Partisan 655

C

Contezza

Är han död?
När slutade han gå i avel och hur ungefär blev hans föl?
Sköte om ett sto f-89 som var hur snäll som helst men dog 98 pga dåliga framknän.
Nån som har en häst efter hnoom?
 
Flyinge överlät honom till Eric Johansson som äger Primör 696. Eric ville ha honom i avel och löste licens på honom.

Anledningen till att han togs ur avel (har jag för mig) var att dom inte var riktigt säkra på hans nedärvning.

Däremot när jag betäkte mitt sto med honom önskade Flyinge att det skulle födas många hingst föl som ev. senare skulle bli godkända och föra hans förträffliga blod vidare.

1999 blev alla stona dräktiga han betäckte, tror det var 8:a. Av dom som betäktes fans bla diplom ston. All denna information har jag fått av Eric själv.
 
OK :)

Som Gaspari-fan tycker jag att det är så synd att hans hingstlinje inte finns kvar :( Det är väl bara att hoppas att Lanskoy betäckte några svenska ston förra året.

Briar har visserligen Gaspari som mormorsmorfar, så hans gener lär väl inte försvinna, men jag tycker ändå att det är synd att hingstlinjen är borta!
 
:bow: Har nog inte funnits någon bättre hingstlinje.

Men Gaspari finns ju i en del hingstar, fast då längre bak i leden. Hade varit kul med en Partisan godkänd hingst.
 
Jag har linjeavlat (eller vad det heter) på Gaspari eftersom jag betäckte mitt Herkules-sto med Bayron 885 som ju har Gaspari bakom sig. :)
 
Du kan väl inte på allvar mena att en son till Partisan skulle kunna tillföra aveln något, när man ett antal år innan han togs bort undrade om det inte var dags att slå ut honom redan då, talade med hans dåvarande hingsthållare som menade att det var med livet som insats att betäcka med honom och jag har haft några döttrar till honom här på betäckning och även där kan man ha ifrågasatt deras temperament
 
Jo på fullt allvar menar jag det. Sedan när är det bara hingsten som nedärvs till ett föl??

Mitt sto efter Partisan är det mest snälla trevliga och helt okomplicerade av alla mina föl, och då med en mkt skarp mamma.
 
Shady:Så var min tösa oxå..
Var hur super snäll som helst...
Vet inte så mycket om hennes mamma som hette Lanka.
 
Har träffat två avkommor efter Partisan. Båda snälla men med mkt i huvudet... Inget för skogs-luffaren direkt...
 
Fara med livet i behåll gällande Partisan?? :confused:

Hi,hi...om jag minns rätt Shady...så var det just Partisan som låg och sov så gott liggande i boxen när du fick hälsa på honom!?! :D :rofl:
 
Visst vet du att Ellinors Missan är efter honom? Tycker hon och Zorrobina är ganska lika också, förutom färgen då...
 
Det hade jag ingen anning...
Men vad kul...Saknar gogumman jätte mycket även fast det har gått 6 år nu.. :(
 
jag hade en vallack efter Partisan-Unikum född-84 stor grov tung ,hård i tempramentet dåliga rörelser hoppade inte över hinder utan igenom om det gick. Ridbarhet nolla dock 38p exteriört på kvaliteten.Ej någon lyckad individ ,så jag håller med Pigge.Har hört ifrån annat håll att Partisans temprament kanske inte var det ideala för Svenssonryttare. :crazy:
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 113
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 562
Senast: Lobelia
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 835
Senast: Sel
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp