PEP- Våga er ut och tävla

shosho

Trådstartare
Hej:) Varför är ni inte ute på tävlingsbanorna eller testar på tävlings träningar ?
På forumet skrivs det om olika utrustningar och träningsmetoder m.m. och det är kul och roligt och intressant hur olika vi gör men det bästa sättet att lära sig är att ge sig ut och tävlings träna och tävla ta reda på vad just du behöver för att det ska funka ,vilka krav ställs, vad ska jag träna mer på ,träffa andra som kan ge råd ,lära känna andra ,skapa kontakter så ge er ut och testa era vingar våga det finns inget rätt eller fel.
Gå in på klubbarna hemsidor och kolla ni som bor runt Stockholm har hela tre klubbar som har grejer på gång
-WRU -Bluberrry
-SW - Open door + Walkabout
-TWRS Spring open
 
Hej:) Varför är ni inte ute på tävlingsbanorna eller testar på tävlings träningar ?

Jag tror inte att alla är intresserade av att tävla och jag tror inte heller att det främsta målet med att träna är att tävla (för alla). Men den som har som mål att tävla ska absolut utnyttja alla tillfällen till att tävla. En annan möjlighet att ta reda på vad som krävs på en tävling är att vara funktionär, beroende på vilken slags funktionär man är kan det finnas tid till att se på ritter och fundera över hur placeringen blev.

Min klubb har nyligen haft årets första tävling vilken jag inte deltog i som ryttare. Istället gjorde jag en insats som funktionär. Målet är dock, som vanligt, att tävla så mycket det går. I min landsända är inte möjligheterna lika många som de är söderut.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 078
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 988
Senast: Mabuse
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 339
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva lite om anorexi idag. Men först så vill jag säga tack till alla som har kommenterat saker och så och att jag vet att...
2
Svar
21
· Visningar
2 886
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp