Permanenta hår - gör man det 2014?

Singoalla

Trådstartare
Har fått för mig att permanenta var något man gjorde på 80-talet :D Men så kollade jag på The Woman här om dagen och blev så himla avis på Meg Ryans hår :love:

the-women-2008_l.jpg


Då slog det mig, kan man permanenta så man får fina lockar? Eller blir det bara 80-tals krull då? :yuck: Min kollega har permanentat hår och det ser riktigt snyggt och äkta ut, hade känt henne 2 år när hon berättade att hon permanentade. Jag trodde alltid det var hennes äkta lockar. Dock har hon mycket mindre "krulligare" lockar och jag skulle vilja ha lite större. Ungefär som på den här bilden eller liiiite större lockar :d Kan man göra sånt? Nån här som har permanentat?
 
Det beror helt på vilken typ av hår du har och av vilken kvalité. Man kan aldrig garantera ett resultat med en permanent men visst går det att permanenta sånna lockar!
Men gå inte till första bästa frisör, de flesta frisörer gör permanenter otroligt sällan och när det väl görs är det oftast mer tant permanenter på kortare hår. Så ta noga reda på att frisören du vänder dig till är van vid långhårs permanenter!
 
Sånt hår som Meg har på bilden var min dröm när jag var yngre och jag gjorde ett försök i början på 90-talet
men resultatet blev så här och då hade jag lååååångt hår nästan till midjan.
th

Frissan sa nämligen att "jaa, jag kan ju inte garantera att det blir några lockar öht, du har lite för långt hår" så hon tog små rullar och lång tid :cool:
 
Min son rakpermanentar tyvärr. Första gången gick han till en afrosalang som min vän från Uganda rekomenderade eftersom det var mycket billigare. Jösses hela hårbotten var sönderfrätt och som en kletig sårskorpa dagen efter. De blev helt förkrossade och vi konstaterade att vi har nog lite olika hår typ eller så är han allergisk mot deras produkt. Men visst efter 10 dagar var håret rakt tills det växte bort.
Nu går han på ett annat ställe som berättade att många rakpermanentar sig.
 
Har fått för mig att permanenta var något man gjorde på 80-talet :D Men så kollade jag på The Woman här om dagen och blev så himla avis på Meg Ryans hår :love:

the-women-2008_l.jpg


Då slog det mig, kan man permanenta så man får fina lockar? Eller blir det bara 80-tals krull då? :yuck: Min kollega har permanentat hår och det ser riktigt snyggt och äkta ut, hade känt henne 2 år när hon berättade att hon permanentade. Jag trodde alltid det var hennes äkta lockar. Dock har hon mycket mindre "krulligare" lockar och jag skulle vilja ha lite större. Ungefär som på den här bilden eller liiiite större lockar :d Kan man göra sånt? Nån här som har permanentat?


Min frissa permanentar, men vill jag ha sådana lockar så är det permanent+ lägga håret på spolar som gäller. Resultatet blir bäst då.
 
Sånt hår som Meg har på bilden var min dröm när jag var yngre och jag gjorde ett försök i början på 90-talet
men resultatet blev så här och då hade jag lååååångt hår nästan till midjan.
th

Frissan sa nämligen att "jaa, jag kan ju inte garantera att det blir några lockar öht, du har lite för långt hår" så hon tog små rullar och lång tid :cool:

:laugh: :laugh: :laugh:
 
Min frissa permanentar, men vill jag ha sådana lockar så är det permanent+ lägga håret på spolar som gäller. Resultatet blir bäst då.

Låter jobbigt :D Jag lockar håret ibland idag. Inte med spolar utan med plattången. Dock har det en tendens att se lite tantigt ut på mig :D Har typ lång page just nu. Så skulle jag permanenta så skulle jag nog vänta först till det blir långt.
 
Min son rakpermanentar tyvärr. Första gången gick han till en afrosalang som min vän från Uganda rekomenderade eftersom det var mycket billigare. Jösses hela hårbotten var sönderfrätt och som en kletig sårskorpa dagen efter. De blev helt förkrossade och vi konstaterade att vi har nog lite olika hår typ eller så är han allergisk mot deras produkt. Men visst efter 10 dagar var håret rakt tills det växte bort.
Nu går han på ett annat ställe som berättade att många rakpermanentar sig.

Ja, visst är det märkligt. Man vill alltid ha det man inte har :p
 
Har fått för mig att permanenta var något man gjorde på 80-talet :D Men så kollade jag på The Woman här om dagen och blev så himla avis på Meg Ryans hår :love:

the-women-2008_l.jpg


Då slog det mig, kan man permanenta så man får fina lockar? Eller blir det bara 80-tals krull då? :yuck: Min kollega har permanentat hår och det ser riktigt snyggt och äkta ut, hade känt henne 2 år när hon berättade att hon permanentade. Jag trodde alltid det var hennes äkta lockar. Dock har hon mycket mindre "krulligare" lockar och jag skulle vilja ha lite större. Ungefär som på den här bilden eller liiiite större lockar :d Kan man göra sånt? Nån här som har permanentat?

Jag permanentar mitt ibland och har just nu min 4e permanent, är jättenöjd:love: väldigt smidigt och allt som krävs för att fixa till håret är lite lockmousse i håret efter tvättning:D perfekt när man inte gillar att stå och fixa sig en massa på morgnarna. Det enda jobbiga är att det tar lite tid att göra men det är så värt det:) Mitt är nästan precis som på bilden, kanske något mindre lockar men svårt att säga för jag har bara axellångt hår, då har jag de största lockspolarna som de har.

Det enda jag vet är att man helst inte ska ha någon behandling i håret som sitter i sedan innan för då finns risken att det inte alls blir som det ska.
Lycka till hoppas du kör på permanent, varje gång jag har det så vill jag aldrig gå tillbaka till mitt platta tunna hår:D och jag brukar ofta få frågan om jag är naturligt lockhårig och brukar platta efter att jag varit och permanentat efter ett tags "uppehåll" så naturligt ser det nog allt ut:)

tillägg: Allra första gången man gör det så är det ju alltid en chansning, jag tyckte det var lite läskigt eftersom man inte vet hur just ens eget hår kommer "reagera", men hade en bra frisör då som jag kände och litade på, hon var kunnig och erfaren så det är väl mitt tips. Nu senaste gången bytte jag frisör så tanken fanns att tänk om det inte blir lika bra men det blev inte så stor skillnad alls.
 
Senast ändrad:
Har fått för mig att permanenta var något man gjorde på 80-talet :D Men så kollade jag på The Woman här om dagen och blev så himla avis på Meg Ryans hår :love:

the-women-2008_l.jpg


Då slog det mig, kan man permanenta så man får fina lockar? Eller blir det bara 80-tals krull då? :yuck: Min kollega har permanentat hår och det ser riktigt snyggt och äkta ut, hade känt henne 2 år när hon berättade att hon permanentade. Jag trodde alltid det var hennes äkta lockar. Dock har hon mycket mindre "krulligare" lockar och jag skulle vilja ha lite större. Ungefär som på den här bilden eller liiiite större lockar :d Kan man göra sånt? Nån här som har permanentat?

Visst går det! Jag permanentade mitt hår för ungefär fyra år sedan. Ganska exakt som på bilden men jag hade kortare hår. Det är superfint och enkelt att stajla men; det sliter oerhört mycket på håret och det tar jäkligt lång tid att få det att växa ut. Jag kommer förmodligen inte göra det igen, mitt hår håller inte föra att "permanenta om", det är alldeles för skört.
 
För mig funkar permanent väldigt bra, min har suttit i i 1,5 år nu :) Blir ungefär som på bilden i början för att sen bli mer som självfall som går att krama upp med mousse när jag vill.
Jag permanentar hemma (mamma får fixa), hittade en tid och ett sätt som funkade bra på mitt hår direkt så vi har kört så samma sen dess. Har kanske gjort det fyra gånger nu. Mjukpermanent på stora rullar tar vi :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp