Personal på ridskolor

Karro333

Trådstartare
Hej !
Sitter med I styrelsen på en mindre ridskola och vi håller på att fundera på det här med personalsituationen. Det skulle vara intressant att höra hur det ser ut på andra ridskolor i landet.
Hur manga anställda finns det?
Vilka tider jobbar dessa?
Vad ingår I deras arbetsuppgifter?
Jobbar de ensamma eller två och två?
Går deras tider om lott under dagen?
Utbildning?
Kommunal eller privatridskola?
Vore jätteroligt om så manga som möjligt ville svara , tack !
 
Jag arbetar på en privat ridskola. Vi är tre ridlärare. En har två kvällar (totalt 6 grupper), den andra 1kväll (4grupper) & jag har tre kvällar, totalt 6grupper.
Vi alla har egna företag och arbetar med att träna hästar utöver ridskolan; så vi arbetar från 8 på morgonen tills lektionerna är klara. Har man inga lektioner slutar man ca 17-18.
Alla tre är högt utbildade jag & en till hippolog, den tredje är instruktör. Sedan är vi tränare för häst och domare också :)
Vi har islandshästar.
 
Jag jobbar på en större föreningsdriven ridskola i södra Sverige. Vi har 3 stallpersonal i veckorna, 5 fast anställda ridlärare, en med timanställning samt en alltiallo som även har ffa hopplektioner (B-tränare i hoppning) en stallchef, en verksamhetschef och en kontorspersonal. Av ridlärarna är alla minst SRL 2.

Vi jobbar lite omlott, vissa dagar är det en lektion även på morgonen, annars börjar de flesta runt lunch och jobbar till efter sina lektioner (till 19.30 om man har ponnylektioner och till 21.30 om man har hästlektioner, lite annorlunda tider på helgerna). Den som har storhästlektioner är alltså ensam personal på anläggningen de sista två timmarna på kvällen. Vi har lektioner 7 dagar/vecka, så vi har kvällarna uppdelade mellan oss. Jag är den som har flest lektioner, med 19 per vecka, plus ev privatlektioner. Utöver det har jag en del planering av tex klubbtävlingar och skötarkurser, jag organiserar funktionärerna på alla våra tävlingar, och så har vi tex personalmöte och personalridning.
 
Jag jobbar på en medelstor föreningsdriven ridskola utanför Stockholm (30 hästar).
Vår personal:
Ridskolechef
jobbar vardagar (men tillgänglig 24/7 365 dagar/år ;)) har 1 kväll/vecka, 7 lektioner/vecka, stalltjänst 1 dag/veckan + kontor.
Personal 1
Stall 4 dagar/v. 5 lektioner/v. + kontor. Ingen kväll.
Personal 2 (jag)
Stall 4 dagar/v. 10 lektioner/v. Ingen kväll men vissa helger.
Personal 3
Stall från kl 13 vardagar. 15 lektioner/v, 3 kvällar + lördagar.
Fritidsledare
Vardagar, en kväll med 2 lektioner.
Timanställda på vissa helglektioner och all stalltjänst på helgen.

En normal vardag:
6.30-8.00 en person fodrar
8.00-11.00 två personer jobbar stall
13.00-15.00 två personer stall och en kontor
15.00-22.00 lektioner
15.00-16.30 en person stall
Och parallellt med detta jobbar alltså ridskolechefen och fritidsledaren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 992
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 763
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 816
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 706
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp