Personliga uppgifter i anställningsavtal

Araminta

Trådstartare
Behöver lite snabb input. Har fått ett anställningsavtal där man tappat det ena av mina två efternamn samt använt en adress som inte kommer vara giltig under anställningsperioden. Har detta någon påverkan rent juridiskt?
 
Behöver lite snabb input. Har fått ett anställningsavtal där man tappat det ena av mina två efternamn samt använt en adress som inte kommer vara giltig under anställningsperioden. Har detta någon påverkan rent juridiskt?
Så länge det är ditt personnummer på och det undertecknats av dig och en behörig person på företaget. Så är avtalet giltigt även om bara ena efternamnet är med. Att adressen inte är giltig hela anställningstiden har ingen betydelse. Folk flyttar ju hela tiden
 
Jag hade en kollega där de skrivit tilltalsnamnet fel på något sätt, delat på det så halva förnamnet blev till en del av efternamnet :confused: (utländskt namn så kanske lätt att det blir fel).
Det är ingen fara så länge personnummer är rätt.
 
Det enda som KAN vara är att om det blir fel så kanske det blir fel i de interna systemen, om det är anställningsbeviset man skickar vidare internt till tex helpdesk funktionen eller reception. Hos oss har det hänt att tex användarnamn vid inloggning eller liknande har blivit knasigt, vilket kan skapa lite bök i början om man tycker det är viktigt.
Men rent formellt nej.
 
Säger som övriga att så länge det är uppenbart att det är du som ingår avtalet så är det ok ...Men det är väl en enkel sak att be att få det rättat, eller?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 315
Senast: Rosett
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 104
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 542
Senast: SiZo
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp