Pessoatäcken

Problematisk

Trådstartare
Nån som har erfarenhet av pessoas täcken? Framförallt regntäcke, håller det tätt? Hur är hållbarheten och passformen?
 
Enda erfarenheten är det pessoa täcket jag fick tag på billigt, klippte sönder och sydde om till täcke till hunden.
Har hållt tätt i alla väder och är inne på 5 vintern på frusen vovve alla dagar i stallet.
 
Har ett (eller snarare: har fått ett) Pessoa tävlingstäcke i härligt tjock bomull. Det är närmare 15 år gammalt och ser fortfarande som nytt ut! :love:
 
Vi har många pessoatäcken på ridskolan och de håller överlag bra. De har hängt med ett par säsonger, en del har tappat svanslappen, nåt har spruckit i bogvecket och nåt fäste till halsdel har fått hjälp att lossna av nån annan hästs tänder... slitage blit det ju men överlag verkar det vara riktigt bra täcken! Just de vi har känns rejäla i tyget och det är inte många alls som blivit sönderbitna i tyget, men jag vet för lite om pessoatäcken för att veta om de har samma tyg i alla eller om de som hw har olika kvaliteter
 
Har ett 100 g, bra passform och håller tätt, normal storlek. Modellen funkar både på stallkamratens kallblod och min nättare häst. Det har gått sönder lite i ett kantband, men skulle ändå säga att hållbarheten är bra, tyget har tålt mycket rullningar och hage med buskar och träd.
 
Jag har ett 150 grams utetäcke som är 5 år gammalt. Sitter perfekt och håller vätan ute trots mycket användning och många rullningar på grus.
 
Hade två st till min ponny. Passade bra för hennes breda bogar. De höll tätt då, för sju år sen i alla fall. Hur de mår efter några år vågar jag inte riktigt svara på. Mina täcken var vintertäcken så då blev nog inte påfrestningen så stor i form av väta...
 
Har två ett regntäcke och ett med 100 g foder, hela och torr häst, tredje året jag har dessa, skulle vilja ha annan knäppning fram gillar inte när man får lägga tillbaks för karlborrsbandet släpper tyvärr så med många täcken olika märken
 

Liknande trådar

Utrustning Nån som testat? Hur är de och storlek och passform jämfört med Horseware?
Svar
2
· Visningar
633
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vad motsvarar ett regntäcke i fleece i gram. Tänker mig ett regntäcke för tidig höst sen vår så bör inte vara för varmt. Tycker inte det...
2
Svar
24
· Visningar
1 666
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
727
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp