Pinsam vuxenaktivitet

Fille

Trådstartare
Hallå! En bekant fyller jämt, det är en tjej om det är relevant. Vi vill göra nåt pinsamt för henne. Som exempel mcdonalds barnkalas, fast just det har vi redan haft i den bekantskapskretsen. Vi bor i örebro. Får gärna inte kosta skjortan men behöver inte heller vara gratis! Hjälp mig att komma på nåt!
 
har ni något lekland (typ Leos lekland) i örebro? dom brukar man kunna boka för barnkalas :D
Vilken fantastisk idé att ha "barnkalas" :D
 
Hallå! En bekant fyller jämt, det är en tjej om det är relevant. Vi vill göra nåt pinsamt för henne. Som exempel mcdonalds barnkalas, fast just det har vi redan haft i den bekantskapskretsen. Vi bor i örebro. Får gärna inte kosta skjortan men behöver inte heller vara gratis! Hjälp mig att komma på nåt!

Fira högtider offentligt på fel tidpunkt brukar vara ett bra sätt att få uppmärksamhet och skämma ut sig (vi har firat jul i juli t.ex med tomteluvor, gran, julmusik etc i en större park. Urkul)

Ett annat förslag är pensionärsmästerskap där alla bör komma klädda som om de vore äldre och sen tävlas det i stereotypa aktiviteter, typ boule, korsordslösning, bingo, frågesport om pensionen etc.
 
Hallå! En bekant fyller jämt, det är en tjej om det är relevant. Vi vill göra nåt pinsamt för henne. Som exempel mcdonalds barnkalas, fast just det har vi redan haft i den bekantskapskretsen. Vi bor i örebro. Får gärna inte kosta skjortan men behöver inte heller vara gratis! Hjälp mig att komma på nåt!

Boda Borg i Karlskoga? :)

Eller typiska barnkalasaktiviteter som fiskdamm och skattjakt, men kanske i stadsmiljö?

Pensionärsmästerkap låter superroligt! :D

När jag var yngre (haha, läs 18-22) hade vi töntfest (förlåt om någon tar illa upp nu) emellanåt, gärna i samband med födelsedag. Då lånade vi någon gammal brun SAAB 900, åkte till Kil och köpte korv med mos medan vi lyssnade på dansband (helst på kassettband, så klart). Jag har även buggat till Lasse Stefanz i någon sporthall under en töntfest :angel:
 
Hallå! En bekant fyller jämt, det är en tjej om det är relevant. Vi vill göra nåt pinsamt för henne. Som exempel mcdonalds barnkalas, fast just det har vi redan haft i den bekantskapskretsen. Vi bor i örebro. Får gärna inte kosta skjortan men behöver inte heller vara gratis! Hjälp mig att komma på nåt!

Disco lördag 13-15 i skolans matsal
 
@Blueberry
Pensionärsmästerskap är superroligt!

Vi spelade boule, krocket och minigolf samt löste korsord och hade frågesport med frågor som pensionärer borde känna till (regler för att bli medlem i PRO, vem som var första programledaren för allsång på Skansen etc :D) i samband med att vi drack kaffe med 7 sorters kakor.

Dessutom var det kul att klä upp sig (jag fick många komplimanger för den klänningen och mina fotriktiga sandaler :D)

https://picasaweb.google.com/m/view...98382/5241155367059826689/6024418795237818562
 
Just det, det går ju att ha någon annan form av mästerskap också med pokal och allt.

Några vänner till mig brukar ha 5-kamp med grenar som 50m löpning med skorna på fel fot, VHS-spolning, kast med stor badboll etc. Det går ju att uppfinna hur mycket olika grenar som helst och om en gör det på offentliga platser så kan det bli lagom pinsamt :D
 
Ursäkta mig, men hur kan man tycka att det är ett bra firande av en vän genom att utsätta denne för något som är pinsamt?

Tur att det inte är i min bekantskapskrets.

Det är väl olika det där hur en är som person, men jag ser inte vad som är så hemskt med att göra en kul grej när någon fyller år? Så länge en känner sina vänner så firar en väl på det sättet dom passar bäst (jag skulle t.ex inte göra något av förslagen med min pappa på snart 60, men däremot mina vänner i 20-30års åldern)

Det är ju liksom inga elaka saker som föreslagits i tråden utan gemensamma aktiviteter som kan bli riktigt roliga. Och om jag fattar det rätt så handlar det inte om att skämma ut en person (typ som på vissa möhippor/svensexor) utan att en gör något "pinsamt" tillsammans.

Så tråkig inställning att fördöma andras firande - det är lite som om jag skulle skriva i en tråd om födelsedagsmiddag "usch vad tråkigt och opersonligt, tur vi inte gör sådant i min bekantskapskrets")
 
Det är väl olika det där hur en är som person, men jag ser inte vad som är så hemskt med att göra en kul grej när någon fyller år? Så länge en känner sina vänner så firar en väl på det sättet dom passar bäst (jag skulle t.ex inte göra något av förslagen med min pappa på snart 60, men däremot mina vänner i 20-30års åldern)

Det är ju liksom inga elaka saker som föreslagits i tråden utan gemensamma aktiviteter som kan bli riktigt roliga. Och om jag fattar det rätt så handlar det inte om att skämma ut en person (typ som på vissa möhippor/svensexor) utan att en gör något "pinsamt" tillsammans.

"Vi vill göra något som är pinsamt för henne" känns rätt otrevligt.

Men när ALLA är pinsamma är det ju en annan sak, så som det föreslagits.
 
Jag har varit med på en "militärövning" där det gällde att resa militärtält under ljud och ljusdiciplin i becksvarta skogen, laga mat på tältkaminen och sova över där med eldvakt och hela köret. Naturligtvis blev det eldöverfall på natten och kast med handgranater (potatisarna som vi sen hade till middagen) mm. Skitkul hade vi och "kast med gammal radio" blev en höjdare bara det och andra liknande upptåg.
 
Fira högtider offentligt på fel tidpunkt brukar vara ett bra sätt att få uppmärksamhet och skämma ut sig (vi har firat jul i juli t.ex med tomteluvor, gran, julmusik etc i en större park. Urkul)
Jag har bekanta som tältade i en rondell "bara-för-att". :p
 
@Blueberry
Vi spelade boule, krocket och minigolf samt löste korsord och hade frågesport med frågor som pensionärer borde känna till (regler för att bli medlem i PRO, vem som var första programledaren för allsång på Skansen etc :D) i samband med att vi drack kaffe med 7 sorters kakor.

Hördudu! Tänk nu på oss som tycker att allt det där låter som vanliga, trevliga aktiviteter :mad:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 371
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 990
Senast: Pinus
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 758
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp