Pinsamma hästnamn?

Tussinussen

Trådstartare
Såg nyligen lite information om en häst som heter Dildo. Det verkade bara vara jag som reagerade över namnet :o

Skulle ni kunna döpa en häst till Dildo? Eller, om ni köpte hästen, låta bli att byta namn på den?

Har ni träffat på andra smått olämpliga namn någon gång?
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Om det är samma häst som även jag reagerat över så verkar det inte vara hästens riktiga namn (efter lite letande i stamboken...:confused:) vilket med andra ord innebär att ägaren helt frivilligt (O_o) kallar sin häst för... ...ja du vet ;)

Tänker direkt på andra tjusiga namn som Kukorica och Nefisa exempelvis... Mycket fina namn på ädla hästar :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Om det är samma häst som även jag reagerat över så verkar det inte vara hästens riktiga namn (efter lite letande i stamboken...:confused:) vilket med andra ord innebär att ägaren helt frivilligt (O_o) kallar sin häst för... ...ja du vet ;)

Tänker direkt på andra tjusiga namn som Kukorica och Nefisa exempelvis... Mycket fina namn på ädla hästar :D

Vad skönt att du också reagerade :D och ja det är nog samma häst....
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Om någon kollar min sökhistorik nu kommer denne att få upp "häst dildo". Hm.

Men herregud, nej, jag skulle inte döpa eller kalla en häst för något så vedervärdigt. Hade inte heller köpt en häst med ett riktigt pinsamt namn som inte gick att byta. Min häst heter Spännar Anna, och med tanke på hur mycket tråkningar som jag fått utstå under åren med henne skulle jag aldrig i livet vilja ha en som hade ett än värre namn.

Jag minns en häst vid namn Urina, det kändes ju också... sådär.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Hahaha, det där med sökhistoriken var ju för hemskt :eek::rofl:

Får erkänna att "Spännar Anna" gav mig roliga associationer, tänker mig en muskelbyggar-tjej som går runt och "spänner" mycket :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Kanske inte pinsamma direkt men...
Min favorithäst heter Posh, vilket kanske inte är ett sådär jätteroligt namn på en häst, om man vet betydelsen...
Sen finns det en annan häst i stallet som heter Killberry Boe o.O Jaha, mördarbär var det här :rofl:
En ponny i stallet heter Caergynydd Vally Llwynog, inget fel på det namnet egentligen, men hur f-n uttalar man det?! :eek:
Men det som i mitt tycke slår allt, är ett gammalt fuxsto i stallet som kallas (inte heter...Lyckligtvis...) Suzuki :rofl: :rofl: :rofl:
Det roligaste med henne är att hon heter Quercia van den Goudblomme egentligen, så jag förstår inte ens vad dem fick Suzuki ifrån! :eek:
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Finns en häst (minns inte om det är en trav- eller galopphäst) som heter Media Hora (uttalas dock Media-Ora ungefär).
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Om jag inte minns fel så betyder Media Hora inget roligare än Halvtimme (spanska). Men i svenskan är ju namnet inte ultimat direkt ;)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Det var mycket riktigt en galopphäst :)

Mitt första fullblod hette Finkel ..
Ingen trodde dock på det så han blev omdöpt till FINKEN när vi var på hopptävling :p
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Precis. Gällde för kommentatorerna på galopptävlingarna att hålla tungan rätt i mun. Går ju inte för sig att sitta och skrika hora i TV..
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Min kompis har en häst som heter Bacon. Kanske inte det mest lämpliga namnet och hon funderade på att byta men nu är han ju Bacon så.

Travare och galoppörer kan jag förstå att man ger konstiga namn men inte andra hästar.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

När jag var ung fanns en häst i trakten som tävlades i lätta klasser, han hette Snoppen. (brun häst med snopp på näbben) Domaren skämtade lite en gång och kallade honom för Snoopy, varpå ägaren fräste rätt högt att HAN HETER FAKTISKT SNOPPEN!!
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

:angel:
Finns en häst (minns inte om det är en trav- eller galopphäst) som heter Media Hora (uttalas dock Media-Ora ungefär).

tror inte ens någon speaker sa fel på den (dock spelare som satte kaffet i helsen när de läste programmet) :D

En annan galoppör hette (heter?) Hoof Hearted, vilket ju ser fint ut, men blir typ "Who farted" när man säger det (speciellt som speaker).

En bukefalist (kanske Rebeckasff?) har ju ett sto som heter La Pija...som inte är ett jättefint namn på spanska :angel:

Sen minns jag en fin dressyrhäst jag hade kontakt med för många år sedan som egentligen hette Revenge...men kallades av alla i stallet för Hallick :O
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

När jag var ung fanns en häst i trakten som tävlades i lätta klasser, han hette Snoppen. (brun häst med snopp på näbben) Domaren skämtade lite en gång och kallade honom för Snoopy, varpå ägaren fräste rätt högt att HAN HETER FAKTISKT SNOPPEN!!

:rofl:

tiotio
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Ha ha, huff! Hadde nok kjøpt hest selv om navnet var helt forferdelig, men det er stor sannsynlighet for at jeg hadde kalt den noe annet heller lignende. Bilbo f.eks :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Vet en fjording som också hette Snoppen, när han tävlade så hände det aldrig att domaren sa hans rätta namn.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Visst finns det riktigt hemska namn som man kanske inte hade velat tänka sig. Annars är min filosofi att namn och färg får man på köpet, så att säga :).

Har själv ägt en Lasse, och det var den bästa häst jag haft. Man blev ganska ofta ihågkommen på tävlingarna. En bekants förra häst heter Gapa. Dåvarande ägaren skämdes lite och la ofta till ett P, så det blev Gappa, då det uttalades så egentligen.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Min häst är nog unik med sitt namn då han heter Blåyge Ålj och det är nog bara en norrlänning som kan gissa sig fram till vad namnet står för egentligen :D

Syrrans häst heter Johan Briljant :p uppfödarnamnet är Briljant så det finns en hel hög med hästar med liknande namn. Men själva namnet Johan passar han så otroligt bra för övrigt.

Belgarna verkar tycka att deras namn ska vara långa och flashiga, här i Sverige låter de bara inte klokt nån stans. Ridskolan hade en häst som hette Orgentina von Guldenbourg. Fler belgare är Virgin van de Moortelshoeve, Anschar Irish Taxi (född i belgien), Vornado van den Hoendrik m.m.

Fattar inte vart namnen kommer ifrån, "efternamnen" har ingen anknytning till uppfödarens namn heller vad jag kan se :D
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 797
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: valy
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
778
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp