piper när han lägger sig ner

anna_anna

Trådstartare
Våran lilla grabb piper (inte alltid men oftast) när han lägger sig ner, samtidig tittar han mot bakbenet och börjar slicka och "bita". Vi har märkt att han har en "svajig" gång men fick UA på veterinärs besiktningen. Uppfödaren har även sett honom och säger att valpar och unghundar är lite svajiga. Hunden visar inga tecken på hälta och när jag klämmer och känner så säger han ingenting. Däremot så pep han några gånger under dagens skogspromenad, som inte var längre än 400 meter. Det var igår kväll som pipandet ökade, han började även flåsa.. Skall till veterinären i morgon.

Någon som varit med om liknande? Är så rädd att hans höft är dålig eller att han har artros:cry: Vi fick nämligen ta bort våran förra hund pga av dåliga höfter och artros.
 
Lösa benbitar?
Min rottisblandning började få en lättare sporadisk hälta vid 6 mån. Kunde vara haltfri i långa perioder. Hans hälta avfärdades först av veterinär som växtvärk. Men strax innan han var året hittades lösa benbitar i flera leder. Han blev återställd efter op.
 
Ta hunden till veterinär och röntga, om veterinär inte hittar något, ta hunden till en riktigt bra fysioterapeut som kan kolla bland annat musklerna ordentligt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 296
Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 126
Senast: Masse
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp