Planer för 2018

Rias

Trådstartare
Funderade över mina egna planer för hundarna 2018 och läste er förra tråd. Så vad har ni för planer för era hundar?
 
Planer 2018
  • Gå upp till klass 3 Agility i båda klasserna
  • Fortsätta gå agilitykurser
  • Ta SM-pinnar i Lag-Agility
  • Fortsätta träna inför bruks
  • Eventuellt starta Appellsök
  • Starta i Lydnadsklass 2
  • Gå upp till Rally Mästarklass
  • Testa att tävla Freestyle
  • Börja träna drag
  • Fortsätta träna vallning
  • Skaffa valp om allt går vägen?? :nailbiting::love:
Sen ska vi såklart ha massvis med kul och slappa och flumma runt, men jag gillar att ha mål :D
 
Både 2016 och 2017 gick inget enligt planerna. Bill har varit skadad och det har varit mycket som har hindrat vår träning, men nu blickar vi framåt!

Bill:
Godkänt vattenprov (bättre sent än aldrig....)
Starta nybörjarprov B
Eventuellt start i startklass lydnad
Start i appellklass spår
Träna och jaga mer! Förhoppningsvis med matte som skytt
Gå någon jaktkurs

Qain:
HD/ED och ryggröntgen
MH
Kurs i spår och brukslydnad
Eventuellt start i startklass lydnad
Eventuellt start i appellklass spår

Själv ska jag ta jägarexamen 2018 och grönt kort, det sistnämnda blir förhoppningsvis nu 2017.
 
Lyxa (fyller 9):
24232533_1543170012439792_724795605007292201_n.jpg

  • Försöka kvala in till agility-SM 2017 (kan bli tight, de har precis blivit uppflyttade i klass 3 och har 1 av 4 pinnar i vardera klassen men kvalet är nog slut redan i april. Men försöka ska de :up: !)
  • Kvala in till agility-SM 2018
  • 1 cert till i agilityklass
Pu (fyller 4):
22894164_1512625765494217_7389724704334774161_n.jpg

  • Debutera elitklass skydd
  • Godkänd elitklass skydd
  • Cert elitspår
  • Uppflytt till agility klass 2
Sen får vi se om 2018 blir året för ny valp också.....
 
Lyxa (fyller 9):
24232533_1543170012439792_724795605007292201_n.jpg

  • Försöka kvala in till agility-SM 2017 (kan bli tight, de har precis blivit uppflyttade i klass 3 och har 1 av 4 pinnar i vardera klassen men kvalet är nog slut redan i april. Men försöka ska de :up: !)
  • Kvala in till agility-SM 2018
  • 1 cert till i agilityklass
Pu (fyller 4):
22894164_1512625765494217_7389724704334774161_n.jpg

  • Debutera elitklass skydd
  • Godkänd elitklass skydd
  • Cert elitspår
  • Uppflytt till agility klass 2
Sen får vi se om 2018 blir året för ny valp också.....


Haha, där ser man hur det kan gå lite fort i hjärnan :D!

Försöka kvala till agility-SM 2018 ska det ju stå, och sen kvala till agility-SM 2019 :D ! Dumma årsskifte * mutter mutter* :p !
 
Vilda
- Debutera i freestyle och heelwork to music klass 1
- Ställa ut mer
- Debutera rallylydnad
- Gå en kurs i tävlingslydnad mot startklass, och eventuellt lite andra kurser t ex freestyle eller nosework.

Chanel
- Göra henne startklar i freestyle och agility, och debutera i dessa sporter.
- Våga starta i rallylydnad nybörjarklass igen.
- Ställa ut lite mer.
Det blev bara tre till synes små mål med Chanel eftersom vi befinner oss ganska långt ifrån första och andra målet för närvarande, och jag vill inte sätta upp för höga mål som vi inte kan leva upp till. Sedan om vi gör mer än detta så är det bara bra. :)

Utöka flocken med valp.
 
Usch, jag mår illa av att försöka planera eftersom det brukar vara säkraste sättet att få allt att gå käpprätt åt helvete... Men jag vill ju! Sååå:

Ebrah:
Tävla lure coursing-EM i Danmark :D
Kvala till EM 2019.
RLD N.

Aysu:
Fortsätta bygga upp kroppen igen efter tidigare knäskada.
RLD F.
Om möjligt, tävla lure coursing igen.
Ultraljuda hjärtat.

Sedan hoppas jag på att vi ska kunna hitta på en miljard olika roligheter och inte behöver gå till veterinären en enda gång annat än för vaccinationer.
 
Många av våra planer gick ju om intet när Ascot fick hjärnhinneinflammation i sommars så höstens alla planer har fått skjutas på till nästa år.

Planer 2018
  • Debutera i Fortsättningsklass i Rallylydnad
  • Uppflytt till Avancerad klass i Rallylydnad
  • Debutera i noswork NW1 i samtliga moment (hade tävlingar funnits så hade vi debuterat nu under hösten)
  • Godkänd i noswork NW1 (dvs. uppflytt till NW2)
  • Doftprov för lagerblad
  • Debutera i startklass (om jag vågar :nailbiting: :o)
  • Gå dragkurs och komma igång med draget (har vi riktigt bra tur kommer vi kunna göra detta redan under december)
  • Andra kurser; nosework, rallylydnad, spår och om allt går vägen agility samt gärna några till :D
Vi har ett härligt år framför oss om allt går vägen :D.
 
Lika svårt som alltid att planera för 2018 när vi bara är halvvägs in i jaktsäsongen för det här året :p
Men lösa planer:

Ladda
- Eventuellt skogsprov i vinter
- Paras?! :nailbiting:
- Jaga så mycket det går
- Eventuellt lite sugen på att testa nose work, tror hon skulle bli en stjärna!

Otis
- Hålla sig frisk och inte äta giftiga saker :p
- Jaga!
- Eventuellt en agilitykurs till våren. Han tycker det är så jäkla roligt :D

Floyd
- JRKs apporteringsprov
- Unghundsmästerskapet
- Starta WT NKL
- Eventuellt någon B-provsstart, beroende på hur övriga starter går
- Jaga!
 
Labben:
  • Köra agility i ridhuset under vinter/vår och få till en hel bana
  • Bli bättre på att gå lös med mig
  • Köra några viltspår
Förhoppningsvis kommer ju en tvåbent valp i maj/juni, så räknar inte med så mycket träning i sommar.
Ev en ny lagotto i höst, beroende på allt :nailbiting::heart.
 
Tonto
SM i barmarksdrag, antingen med eller utan Floki. Så cykel eller kickbike.
Uppföra sig hemma och inte ha sönder tassarna.

Floki
Startklass lydnad
Appellklass spår
MH, HD och ED röntgen
Eventuellt inträdesprov för patrullhund på hösten/vintern.
SM i barmarksdrag om han sköter sig med Tönten.
 
2018

Ale
Ska bli mamma på våren om allt tar sig, så jag är "av" med henne under en stor del av min arbetssäsong och lamning. Antar att det blir en omställning som både hon och jag behöver lite tid att hämta oss från, så får se hur mycket tävlande det blir. Siktar nog på att starta nån klass NN1 iaf (dvs kovallning).

Karla
Ska få dra ett jättelass i Norge under lamningen, så jag måste nog lägga lite tid på att utveckla vårt samspel i riktigt tunga situationer. Har inga planer på att tävla med henne. Eventuellt skola över henne på min mamma så att hon kan jobba med henne lite.

Fridolf
Ska få vara reservhund i Norge, men sköta lamningen här hemma sen. Siktar bara på att tävla på de "roliga" tävlingarna när det kommer domare från UK eller är tävlingar i hemmaklubben. Målet med hans träning 2018 blir att få upp en ännu större självständighet i fråndrivningarna.

Frodo
Ska tjäna som första back up i Norge och på hemmalamningen. Får se om jag slipar till nått som liknar tävlingsmässig körning med honom som omväxling till all unghundsträning som ska göras med småkottarna...

De fem kottarna
Ska så klart startas i sin utbildning. Förhoppningsvis är minst en klar för sitt VP i höst, och alla ska höftledsröntgas. Om rätt köpare dyker upp innan dess så kommer nån flytta, annars gör jag VP med dem innan försäljning.
 
Zeppe
DK UCH
Nya nordiska certen, helst ett utomlands
Komma igång med nosework, doftprov?
ev lag-SM rally, om inte Sid är klar(beroende på hur reglerna ser ut)

Lemmy
komma till start och klara RLD A
Starta mästarklass (drömmål)
Lag-SM i rallylydnad vore kul
Lära oss agility
SE UCH

Sid
Kanske Nosework kurs
Grunder, träna mot start i rally under året (blir 1 i juni)
Ställas ut lite, förhoppningsvis nått cert
 
Tja, nu ska vi se. inga större planer men Skalman ska göra sitt BPH är det tänkt och sen visas på lite utställningar. Dock inte så många, men Norrköping x 2 samt förhoppningsvis båda specialerna och kanske blir det stora Stockholm nästa år :)

MIni ska fortsätta bantas ner i förhopppningen att någon gång lyckas få ner det fasthängande sista halvkilot. Då kan hon läggas under kniven och bli kastrat på "riktigt".

Skulle ju vilja skaffa valp 2018, men velar lite där. behöver få in en tik om jag ska fortsätta med avel, men känner ingen panik.....än :confused: Just nu njuter jag av enkelheten i att bara ha två hundar :D Mitt knä behöver fixas och före dess kommer ingen valp in i huset.

I övrigt ska jag ta det rätt lugnt och bara njuta av hunderiet och hm....frånvaron av valpar :meh::D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 159
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 021
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
772
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 777
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp