Planer för 2018

Wira
Planen är ett godkänt högrespår, skulle det bli uppflytt till Elitspår så är det en stor vinst för oss. Kan ju vara svårt att komma med på tävlingar.

Göra klart Klass 3 momenten och göra en första start i början på året.
Och ha kul på vägen till våra mål!
 
Eftersom vi klarade av detta årets mål på typ ett halvår så får vi väl ha lite högre mål den här gången.. :angel:

Alpina
- Ställa ut massor! (Gärna två cert tack..)
- Ta RLDF och starta avancerad
- Komma igång med viltspår och starta anlagsklass
- Röntga höfter och armbågar
- Klara doftprov för eucalyptus

Shiera
- Ställa ut massor!
- Ta RLDN och starta fortsättning
- Komma igång med viltspår och starta anlagsklass
- Röntga höfter och armbågar
- Göra BPH
 
Gripa
  • Göra MH
  • Fixa BH-prov :nailbiting:
  • Förmodligen starta någon lydnad, kanske satsa på LD startklass, kanske även fortsätta vidare..
  • Förhoppningsvis starta utbildning till försvarsmaktshund.
  • Börja träna drag
  • Gå kurser, träna massor, lattja massor och bara ha roligt :D
Ninja
  • Kanske starta någon lydnad, eller rallylydnad. Inte helt bestämt ännu :angel:
  • Kaaaanske paras :love:
Viggo
  • Tävla någon lydnad

I övrigt vet jag inte riktigt.
Jag är sugen på att antingen tågluffa genom europa eller ta bilen.. Gripa kommer följa med sen får jag se om bägge de andra gör det också :D
Hoppas det finns pengar till det bara :p
 
Är också skrockfull inför att planera, men planerar gör man ju trots allt, så får väl säga att det ser ut så här om allt är som det ska:
  • Fixa bruksmeriter. Dvs uppflyttade från spårappellen och minst godkänt i lägre klass. Gärna uppflytt till högre så att vi inte bara kan ta certen utan även plocka ut ett championat. Om jag inte klarar det själv så vete katten om jag inte måste låta någon annan tävla honom, även om det inte känns jättekul.
  • Ställa ut en hel del. MyDog, Atibox, årets boxerspecialer, kanske någon mer SKK och kanske nåt mer i utlandet.
  • Göra MT, om det känns bra.
 
Gillar att planera, men det känns som ett av de säkraste sätten att se till att det inte blir av.. :)
  • Valpkursen började i veckan men slutar i januari
  • Unghundskurs
  • Helgkurs i inkallning/ kontaktövningar
  • Fortsättningskurs i spec. sök
  • Hade så gärna ställt ut, i.a.f. två gånger nästa år.

  • BPH nästa höst, när hon närmar sig 18 månader
  • Sedan hade jag velat gå en kurs till hösten, antingen spec. sök eller i tävlingslydnad
 
Billy:
Köra på i klass 2 i agility
Eventuellt även köra lag
Doftprov NW
Springa typ två lopp (canicross)
Någon tävling i viltspår

Ivan:
Springa fortare i allmänhet, på agilitybanan i synnerhet
Doftprov
Starta öppen klass (viltspår)
 
Vovven kommer vara mellan 4-16 månader 2018:
- Gå valpkurs
- Ringträningar
- Ställa ut inofficiell valputställning. Sedan ställa officiella utställningar runt mellansverige om valpen inte blir alltför stor....
- Gå i coachgrupp för valpar för blivande agilityhundar
- Gå nybörjarkurs i agility
- Starta blåbärsklass agility
- Gå nybörjarkurs rallylydnad
- Träna viltspår
- Starta anlagsprov viltspår
- Ev. gå bph
- Kanske någon allmänlydnadkurs och antijaktkurs beroende på vovven
 
Milou:
- Ta RLD A
- Starta mästarklass (skulle ju inte bli ledsen om vi lyckas ta championat?) :idea:
- Få ett stabilt slalom och börja träna gungan med bra hjälp
- Starta någon agility (hoppklass)
- MER viltspår i aktiveringssyfte
- Träna mer med ljudrädslan
- Börja med nosework
- Träna apportbocken (vill starta någon lydnad framöver, men han tycker apportbocken är lite äcklig haha) + momenten i startklassen

Sedan hoppas jag att det på något vis kan/ska flytta in en ny kompis. Men det får vi se! ;) I övrigt ska vi ha roligt, Milou är inte den man pressar till framgång men vi pysslar med det vi tycker är roligt - så får det ta den tid det tar :p
 
Lyxa (fyller 9):
24232533_1543170012439792_724795605007292201_n.jpg

  • Försöka kvala in till agility-SM 2017 (kan bli tight, de har precis blivit uppflyttade i klass 3 och har 1 av 4 pinnar i vardera klassen men kvalet är nog slut redan i april. Men försöka ska de :up: !)
  • Kvala in till agility-SM 2018
  • 1 cert till i agilityklass
Pu (fyller 4):
22894164_1512625765494217_7389724704334774161_n.jpg

  • Debutera elitklass skydd
  • Godkänd elitklass skydd
  • Cert elitspår
  • Uppflytt till agility klass 2
Sen får vi se om 2018 blir året för ny valp också.....

Spännande med valp! Men oj, blir hon 4 redan.
 
Vi ska försöka återuppta rallyn. Och fortsätta hålla kroppen fräsch även nu när han börjar bli gammal. Ambitionsnivån rejält sänkt ;)
 
Kiro som fyller 6 år 2018
- Fortsätta vara i bra fysisk form
- Starta klass 3 agility någon gång
- Må bra psykiskt större delen av tiden

Helix som fyller 4 år 2018
- Fortsätta vara fysiskt frisk
- Starta eliklass bruksspår
- Uppflytt till agilityklass 2

Förare
- Tappa några trivselkilon
- Hitta en lagom nivå på styrke och konditionsträning
- Jobba på min förmåga att hålla 100 % fokus på uppgiften genom en hel bana/lydnadsprogram.
 
Toka:
Försöka få till ett cert i sök och två första pris i lydnadsklass 3. Då är/blir hon brukschampion, rapportchampion, sökchampion och lydnadschampion.

Dennis:
Starta appell i spår eller sök till hösten.
 
Lyran:
- ev start på vårprov i Tyskland.
- anlag och öppenklass i viltspår.
- jaga hur mkt som helst.
- fortsätta med apporteringsträningen.

Gråhundarna:
- så mkt jakt som möjligt! Hoppas de håller sig friska och pigga.
Ev. Utställning och öppenklass viltspår för hanen, han behöver nog växa ngn centimeter till är jag rädd för att klara minimimåttet :(

Pästos:
- framtiden får utvisa hur det blir med pästen... men fram tills dess ska hon få leka med så mkt grankottar hon bara vill. :heart
 
Målen med Betty för 2018:
- Paras och få valpar.
- Få minst ett cert i mästarklass rallylydnad.
- Ta FD1 och HtM1.
- Debutera FD2 och HtM2.
- Ta ett till cert i utställningsringen.
- Gå noseworkkurs.
- Ta en pinne i AGDho1

Får se hur mycket som blir verklighet med parning i maj/juni - valpar i juli/augusti och sen inte startklar enligt regelboken förrän i november/december :cool: Men tänker att april - juni ska vi tävla iallafall under förutsättning att jag får en snäll bebis.
 
Lyxa (fyller 9):

  • Försöka kvala in till agility-SM 2017 (kan bli tight, de har precis blivit uppflyttade i klass 3 och har 1 av 4 pinnar i vardera klassen men kvalet är nog slut redan i april. Men försöka ska de :up: !).
14 maj är sista dagen i kvalperioden så det är läääänge till dess, förra året ploppade det upp massor med tävlingar sista helgerna innan :)
 
Vips (dvärgpinscher) blir 2 år i mars
  • Få grymma running contacts
  • Tävla klass 1 agility + hopp
  • Stretchmål: Uppflytt till klass 2
Milla (dvärgpinscher) blir 12 år i maj
  • Deltaga på rasfestivalen i Ulricehamn i februari
  • Chilla runt och tävla lite agility då och då
  • Vara frisk och må bra
 
14 maj är sista dagen i kvalperioden så det är läääänge till dess, förra året ploppade det upp massor med tävlingar sista helgerna innan :)

Ja jag gillar det här nya flexiblare systemet, där det ”hux flux” kan komma nya tävlingar eller dubbleras/tripplas klasser :up: ! Så tummarna hålls stenhårt att vår pantertant ska fixa till kvalet redan för 2018 :D!
 
Brukar inte planera så mycket utan ta det lite som det kommer men det jag tänkt en del på är:

Dafne
-Få vara frisk, få kontroll på inkontinensen och att ryggen slutar bli sämre hela tiden :cry:

Nyx
-Gå Rallylydnadskurs
-Förhoppningsvis börja tävla i Rallylydnad
-BPH

Hera
-Ställas ut
-Fortsätta träna grunder så vi förhoppningsvis får en lugn tonåring här hemma :p

Dafne och Hera kommer jag försöka träna Rallylydnad med själv hemma efterhand jag går kurser med Nyx så får vi se om dom kanske också kan bli redo för det annars lägger jag bara krut på Nyx så länge.
Och hade varit kul med cert till Hera för hon har gått så bra som valp men man vet ju aldrig hur dom tycker om henne nu när hon blir junior och växt till sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 012
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 127
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
381
Senast: Praefatio
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 146
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp