Plötsligt händer det, Fiorano är förlovad

Fiorano

Trådstartare
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!
 
Grattis!! :) :)

Jag har min ring på mig till vardags, men tar av mig den i stallet, när jag tränar eller när händerna kommer bli smutsiga/kladdiga av andra anledningar. Har den sällan på mig en dag då jag bara dräller runt i mjukisar hemma. Sambon har sin i ett läderband runt halsen nästan jämt, han kan inte ha ring på jobbet.
 
Grattis! Jag och min sambo förlovade oss i somras. Jag brukar inte heller ha ringar men jag har på mig förlovningsringen alltid. Jag glömmer liksom bort den. Nu rider jag inte längre men har på mig den i allt stallarbete och annat arbete på gården. Vi valde en lite enklare ring så att jag ska kunna ha den i stall och allt och inte vara livrädd för att tappa bort en ring för massor av tusenlappar.
 
Gratulerar!

Har inte min ring på mig hela tiden. Kommer snarare på mig rätt ofta med att ha lämnat den hemma. Vi är ju lika gifta även utan ringar, men har den gärna på eftersom den är fin. Tar vanligtvis av den när jag kommer hem efter jobbet och har med andra ord inte på mig den senare i stallet. Föredrar också att tvätta och torka händer utan ring på, vilket har lett till smärre incidenter då jag glömt den på olämpliga ställen...
 
Grattis!

Nu kommer ju jag aldrig att bli ringmärkt ;) men har kollegor som är gifta. I mitt jobb får man helt enkelt inte ha ringar ibland (guld är mjukt och slits av lätt, hantera borrkärnor när man letar efter guld med ringar har gett felaktiga analysresultat när guldet skrapats av mot borrkärnan :o). Mina kollegor har då ringen/ringarna i en kedja om halsen istället när de jobbar.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!

Tar aldrig av mig min, utom när det har krävts enligt rådande regler på arbetsplatser.

Gratulerar :)
 
Stort grattis!

Nu har jag både förlovnings och vigselring och jag har i princip alltid på mig dom.
Inte om jag bakar eller lagar kladdig mat där man måste tvätta händerna efteråt.

Sedan måste jag rida med handskar för annars så klämmer tygeln på något vis mellan ringarna och det gör rätt så ont.
Så antingen rida utan ring eller ha handskar. Tygeln ligger ju precis där ringarna är. Så något du kan tänka på.
 
Grattis!

Vi köpte stål och titanium ringar där diamanterna inte sticker ut just för att jag/vi ska kunna bär dem hela tiden utan att behöva oroa oss för mycket över att dom går sönder (kostar också i den nivån att man inte avlider om man behöver ersätt någon). Med mjukare material eller där diamanterna sticker ut skulle dom nog få vara hemma eller hänga runt halsen rätt ofta.

Nu har jag fått ta av dom ändå då jag har tappat vikt så dom glider runt och trillar av. Känns jättekonstigt.
 
Grattis!

Det är många år sedan vi bröt upp förlovningen men både den ringen och den jag burit de senaste 14 åren har jag haft på mig i princip hela tiden. Undantag när jag färger håret, bakar pepparkakor och smörjer med handkräm.
 
Grattis!
Jag bar aldrig någonsin ring innan jag förlovade mig. Valde, av rent praktiska skäl, ringar utan stenar i både till förlovning och vigsel - för att inte tappa eller skada några stenar, helt enkelt. Ringarna sitter där de sitter, de enda gångerna de varit av har varit under graviditeter och sjukdomar, typ. Och när jag bakar, vilket inte är alltför ofta...
 
Grattis :)

Jag har så gott som alltid på mig min ring. Sambon och jag valde fina men praktiska ringar till vårt tämligen aktiva liv.
Min är full med infällda diamanter så de inte fastnar i och risken att någon skulle lossna är mycket liten med den infästningen diamanterna har.
Har ringen i stallet, när jag rider osv. Tar i stort sett bara av mig om jag ska smörja händerna eller göra något jättekladdigt/skitigt.
Sambon gör likadant.
 
Grattis!
Jag har alltid min ring på, utom vid jobb (då den inte får vara på av hygienska skäl) och bakning, typ.
Min ring är slät med infällda diamanter så de fastnar inte i vantar eller dyl och har därför kunnat vara på även i stallet.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!

Vad roligt ! Grattis !!

Jag har aldrig mina ringar på mig, hatar smycken, det är det värsta jag vet. Någon gång kanske om vi ska bort, om maken påminner mig så kan jag ha den på.
 
Grattis!

Jag och min man skippade både förlovnings - och vigselrngar, ingen av oss är smyckesbärare till vardags så för oss kändes det onödigt :)
 
Tusen tack för alla grattis:)! Nu börjar det liksom sjunka in och även bröllopsplaneringen har påbörjats så smått:p.

Ringen är slät med infälld sten så när den är justerad så blir det att prova sig fram. Eftersom jag är hopplös på automatiskt ihåg saker anar jag att den bör vara på alltid annars kommer den aldrig vara på.. Rider alltid med handskar så det borde funka:).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 598
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 241
Senast: Takire
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 449
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp