Plötsligt ont vid gammalt operationsärr

purity_666

Trådstartare
Jag har helt plötsligt fått ont vid mitt ena operationsärr. Det är snart 1.5 år sen op och jag har inte känt av något förut. Nu stramar det liksom och vid vissa rörelser smärtar det till, som att dra ett plåster, men smärtan försvinner direkt. Jag har ingen ihållande, molande smärta. Det känns som smärtan kommer ytligt. Området är inte rött, varmt eller nåt. Det är efter titthål vid revbensbågen uppe till höger, bukoperation. Någon som har några idéer?

Gör inte ont att klämma och känna, men stramar och känns skumt nästan hela tiden. Kom plötsligt som sagt så inget som sakta förvärrats.
 
Ett av mina ärr har börjat klia något så intensivt. Det kommer plötsligt och kan vara så en dag och så försvinner det igen och är borta en tid för att komma tillbaka en dag och klia något hemskt. Jag begriper inte heller vad det beror på, men har gissat att det kanske är just nerver som spökar för mig. Nerver gör ju lite som de själv vill...:meh: Du kanske också har egensinniga nerver?:(
 
Ja det verkar inte bättre. Mitt kliar inte utan stramar och sen värker det till vid vissa rörelser. Känns lite som när såret var nytt
 
I bland kan en få ärrsmärta i ett operationsärr, flera år efteråt. Men då gör det ont att ta på ärret också.
 
I bland kan en få ärrsmärta i ett operationsärr, flera år efteråt. Men då gör det ont att ta på ärret också.
Det gör inte ont alls att ta på ärret. Inte att klämma och känna heller. Det gör ont av sig självt lite när som helst. Kliar inte heller.
 
Och jag blir helt hysterisk om någon kommer nära ärren på mina fötter och ännu värre om de ska vrida på foten, då blir jag helt stel och kan absolut inte känna någon annan smärta någonstans
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp