Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fångade jag äntligen en Zapdos, så nu har även jag alla de legendariska fåglarna (som har släppts)!

Nu återstår bara att se vad som gömmer sig i mitt 10k ägg. Jag inkuberade det igår och har cyklat jättemycket idag. Tyvärr har jag cyklat lite för fort, så jag saknar fortfarande 2 km innan ägget kläcks. Vi får se om jag orkar ut och promenera dem idag...
 
Jag tog min första zapdos igår. Jag har varit seg på att haka på det här med raider, dels för att jag tycker att det är lite drygt att passa tider/anpassa mig till andra (spelar mest till och från jobbet) och dels för att jag knappt har kunnat spela på semestern eftersom jag har varit bortrest. Jag var i alla fall med på min första raid för några veckor sedan och fick en articuno och nu har jag alla legendariska fåglar + lugia. Har fått både articuno, moltres och zapdos på första raiden. Tur? Lugian däremot krävde typ 5 försök. Det kändes tröstlöst ett tag! Min lugia är dessutom ganska dåliga om man kollar IV och sådant.. Så jag kanske får ge några chanser till på den..
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag har undvikit att gå ut och gå idag, trots att jag har så lite kvar på mitt ägg. Jag är liksom så förväntansfull, och tror att det ska vara en Snorlax den här gången... Och mitt hjärta kommer brista så när det visar sig vara ytterligare en Sudowoodo.

Nåja. Nu ska det ske. Nu ska jag promenera av den sista kilometern på ägget. Jag återkommer...
 
jag inser att jag mer och mer tar mig till raiderna nu för att umgås med folk än att försöka fånga fåglarna :eek:

Inte visste jag att Pokemonandet kunde bygga så mycket gemenskap oavsett färgtillhörighet. Är riktigt kul när man känner igen folk och börjar prata lite mer med dem :)
 
Det blev ingen Snorlax...

DG-LTa7XYAIrsyu.jpg

Jag är rätt så nöjd ändå, för det här blev en ny i Pokédexet! :bump:

Imorgon bär det av till Köpenhamn. Jag ska se om jag kan få kompisen att börja spela, också... :angel:
 
Jag har varit i Stockholm över dagen och utökat dexet med kängurun och unown. :banana: Har bara kvar hitmontop och det misstänker jag kan ta tid. Var likadant med 1:a generationen då saknade jag hitmonchan länge. Halva level 37 gjord. Det tar sin lilla tid nu när levlarna är så stora.
 
Jag har varit i Stockholm över dagen och utökat dexet med kängurun och unown. :banana: Har bara kvar hitmontop och det misstänker jag kan ta tid. Var likadant med 1:a generationen då saknade jag hitmonchan länge. Halva level 37 gjord. Det tar sin lilla tid nu när levlarna är så stora.
Hörde ngn i vår Discard-grupp säga att från lvl37 är man halvvägs till 40.... :angel:

jag tror inte jag kommer spela till jag kommer dit, men man vet ju aldrig ;)
 
Hörde ngn i vår Discard-grupp säga att från lvl37 är man halvvägs till 40.... :angel:

jag tror inte jag kommer spela till jag kommer dit, men man vet ju aldrig ;)
Nej, jag vet inte heller om jag kommer vara kvar till 40. Har precis som du hört att man är halvvägs vid 37. Känns väldigt långt till 40 isf :cautious: Fast jag har spelat ett år nu. Fortsätter raiderna som nu så blir det en rolig höst. Gillar folket jag träffar när jag raidar. Skulle aldrig träffat på många av dem i vanliga livet men pogo förenar oss. Sen kanske generation 3 kommer i vinter och då har jag lite att pyssla med där. Så ja det kan gå ett år till.
 
ungefär samma som för mig då :)
Jag gillar verkligen raiderna och den gemenskap de har byggt upp, undrar dock lite hur det kommer bli nu när legendarys kommer att försvinna å om det kommer bli lika tryck på raiderna framöver :nailbiting:.....
 
Lol här i stan är det tydligen tjafs om nån "elit" som minsann kämpar sig fram där de rullar omkring i en bil hela dagarna och folk som tydligen åker snålskjuts på denna "elit" och nu senast hån kring hur folk klarar raider här nu när "eliten" dragit till Stockholm.

Jag har inte varit speciellt aktiv den sista tiden då jag legat sjuk och nu som bättre helt enkelt inte haft lust att spela eller ork till att försöka vara social vid raider och sådär, så jag har ingen jättekoll på bråket - men det ska erkännas att det är roande, sådär på samma sätt som när man kollade på Jerry Springer förr i tiden :angel: Ooooch jag har iaf varit med i en raid senaste veckan, utan den där "eliten" såvitt jag såg och jag tycker ändå att vi klarade oss alldeles utmärkt utan någon fånig "elit" ;) Fattas bara att fågelkräket ska vilja stanna i nån av mina bollar också men jag har inte bråttom, vi får säkert nya chanser på fåglarna längre fram :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 969
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp