Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde ett Lucky Egg på morgonen å evolvade en massa, hade tur att min Tyrogue hade HP som högst så jag kunde evolva fram Hitmontop - så nu har jag fyllt pokedexet!!:banana::banana::banana:

Då blev du timmar före mej =)
Fick en Mareep eller va fåret nu heter i ett 10km ägg så nu kör jag ett Lucky egg och får de sista jag saknat = Togepiutvecklingen och Ampharos =)
Sen har jag också full "svenskpokedex" + Taurus och Kangas då...

Såg ÄNTLIGEN en Schukle som jag fångade vid Alviks station.. :D
 
Det går bra för lilla mig nu! (Om än inte lika bra som för @Paddington och @corzette - grattis till er båda!)

Jag fick ett nytt 10k-ägg när jag var i Danmark, och eftersom jag även levlade upp till 30 så fick jag tre extra äggkläckare. 10k-ägget ligger fortfarande och puttrar, men jag har kläckt några femkilometare. Ute på joggingrundan idag så fick jag en Tangela (min andra någonsin) och, ännu bättre, min allra första Tyrogue! :bump:
 
Då blev du timmar före mej =)
Fick en Mareep eller va fåret nu heter i ett 10km ägg så nu kör jag ett Lucky egg och får de sista jag saknat = Togepiutvecklingen och Ampharos =)
Sen har jag också full "svenskpokedex" + Taurus och Kangas då...

Såg ÄNTLIGEN en Schukle som jag fångade vid Alviks station.. :D
Grattis!! :)

Visst är det härligt när man når en liten milstolpe :D
Själv höll jag på att missa det, det var en av de andra spelarna som undrade hur det gick för mig när jag berättade att jag höll på att evolva precis innan raiden å när jag visade honom pokedexen berättade han att jag nu fyllt den :p ;)

Du har väl Unown oxå?
själv saknar jag Taurus av de du lade till, å jag kommer inte ha vägarna förbi nordamerika de kommande åren iaf ;)
 
Grattis!! :)

Visst är det härligt när man når en liten milstolpe :D
Själv höll jag på att missa det, det var en av de andra spelarna som undrade hur det gick för mig när jag berättade att jag höll på att evolva precis innan raiden å när jag visade honom pokedexen berättade han att jag nu fyllt den :p ;)

Du har väl Unown oxå?
själv saknar jag Taurus av de du lade till, å jag kommer inte ha vägarna förbi nordamerika de kommande åren iaf ;)

Japp Unown med men den är väl inte regionsbunden ? Bara ovanlig ?
 
Då blev du timmar före mej =)
Fick en Mareep eller va fåret nu heter i ett 10km ägg så nu kör jag ett Lucky egg och får de sista jag saknat = Togepiutvecklingen och Ampharos =)
Sen har jag också full "svenskpokedex" + Taurus och Kangas då...

Såg ÄNTLIGEN en Schukle som jag fångade vid Alviks station.. :D
:bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:
 
Ledsen för bildspam :P
Men mitt pokedex :D
screenshot_2017-08-14-11-49-46_5991738c2a6b220fa10843b6.png

screenshot_2017-08-14-11-50-02_599173892a6b221dc5503fa0.png

screenshot_2017-08-14-11-50-10_59917385ddf2b30af0c70036.png

screenshot_2017-08-14-11-50-45_5991737de087c30e018af41c.png

screenshot_2017-08-14-11-50-53_5991737a2a6b220fb1da6828.png

screenshot_2017-08-14-11-51-01_59917376e087c30e0b0c8fef.png

screenshot_2017-08-14-11-51-07_59917373e087c30e17d443d9.png
 
Info om Mewtwo
https://pokemongohub.net/post/breaking-news/mewtwo-coming-worldwide-via-exclusive-raid-battles/

Exclusive Raid Battles are similar to existing Raid Battles, with a few notable differences. Exclusive raids will periodically appear at Gyms around the world; however, unlike existing raids, Trainers will be invited to join an Exclusive Raid Battle. To receive an invitation to participate in an Exclusive Raid Battle, Trainers must have successfully completed a raid recently, by defeating the Raid Boss, at the Gym where the Exclusive Raid Battle will be taking place. The invitations will include advance warning of when the Exclusive Raid will take place, giving them ample time to coordinate with other Trainers before taking on the powerful Raid Boss.

Själv tycker jag det är kasst att man kommer få en inbjudan att komma och raida, och det gäller bara gym där man har tagit ner en raid boss i närtid. Hur blir inte det för folk som är på resa eller om raiden sker mitt på dagtid - hur ska man få ihop tillräckligt m folk när de är på jobbet/skolan?
 
För övrigt är alla fåglar tillbaka nu fram till sista augusti - gäller även Articuno etc så är det ngn ni missat så har ni chans att fånga dem nu
 
Info om Mewtwo
https://pokemongohub.net/post/breaking-news/mewtwo-coming-worldwide-via-exclusive-raid-battles/

Exclusive Raid Battles are similar to existing Raid Battles, with a few notable differences. Exclusive raids will periodically appear at Gyms around the world; however, unlike existing raids, Trainers will be invited to join an Exclusive Raid Battle. To receive an invitation to participate in an Exclusive Raid Battle, Trainers must have successfully completed a raid recently, by defeating the Raid Boss, at the Gym where the Exclusive Raid Battle will be taking place. The invitations will include advance warning of when the Exclusive Raid will take place, giving them ample time to coordinate with other Trainers before taking on the powerful Raid Boss.

Själv tycker jag det är kasst att man kommer få en inbjudan att komma och raida, och det gäller bara gym där man har tagit ner en raid boss i närtid. Hur blir inte det för folk som är på resa eller om raiden sker mitt på dagtid - hur ska man få ihop tillräckligt m folk när de är på jobbet/skolan?
och inte tala om för folk som bor på landsbygden!
 
Jag gillar inte heller det här systemet med Exclusive Raids. Effektivt sätt för Niantic att tjäna in ännu mera pengar på att människor i ren desperation köper Premium Raid Passes för att täcka så många gym som möjligt ifall att Mewtwo skulle dyka upp. :meh: Det blir ju också en ren omöjlighet för de som inte bor nära en aktiv stad att ens samla ihop en så pass stor grupp med spelare som faktiskt behövs.

Nä, det här var en väldigt dålig idé. Att Mewtwo inte skulle dyka upp lika ofta som de andra legendarerna hade jag kunnat acceptera, men nu blir det bara de som bor bra och är beredda på att lägga ner massor med pengar som får en rimlig chans. Tråkigt.
 
Nya 10k-ägget innehöll en Larvitar. Helt okej. Eftersom nästan alla raids går åt till Legendaries så har jag inte något steg av Larvitars evolutioner ännu. Har nog med candy nu för ett steg.

Ett annat ägg gav mig en till Tyrogue! Så nu har jag två, samt nog med candies för att evolva en av dem. Jag har ingen av evolutionerna ännu.

Jag raidade mot en Machamp och lyckades få den, så nu slipper jag gå med min Machop mer. :)

Nu ska jag sätta igång ett Lucky Egg och evolva en massa. Det kommer att bli fyra helt nya Pokémon ikväll. :bump:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Nya 10k-ägget innehöll en Larvitar. Helt okej. Eftersom nästan alla raids går åt till Legendaries så har jag inte något steg av Larvitars evolutioner ännu. Har nog med candy nu för ett steg.

Ett annat ägg gav mig en till Tyrogue! Så nu har jag två, samt nog med candies för att evolva en av dem. Jag har ingen av evolutionerna ännu.

Jag raidade mot en Machamp och lyckades få den, så nu slipper jag gå med min Machop mer. :)

Nu ska jag sätta igång ett Lucky Egg och evolva en massa. Det kommer att bli fyra helt nya Pokémon ikväll. :bump:


Kolla vad dina Tyrogue har för egenskaper, de blir olika utvecklingar beroende på vad de har ...

  • If Attack is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmonlee
  • If Defence is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmonchan
  • If Stamina / HP is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmontop

 
Kolla vad dina Tyrogue har för egenskaper, de blir olika utvecklingar beroende på vad de har ...

  • If Attack is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmonlee
  • If Defence is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmonchan
  • If Stamina / HP is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmontop
Meh, då har jag tydligen två Hitmonlees... Jag behöver ju bara en av varje till att börja med! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 581
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 137
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp