Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rage: Alltså vissa Pokémon ska inte ens få finnas i ägg, ännu mindre i 10k-ägg.

Mvh,
Har fått min beskärda del av Pinsirs, Smoochums, Mantines och Pinecos när dessa har funnits i 19k-ägg
helt klart :rage:
Jag vet inte hur många jäkla Magmar eller Eeves eller Mantines jag fått i mina.

För övrigt gillar jag min vildfångade 2203 CP Pinsir, perfekt att använda för att fylla ut gym med när det redan ligger Snorlax å Chanseys där ;) :p
 
Kolla vad dina Tyrogue har för egenskaper, de blir olika utvecklingar beroende på vad de har ...

  • If Attack is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmonlee
  • If Defence is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmonchan
  • If Stamina / HP is higher than other stats, Tyrogue evolves into Hitmontop
Glöm inte att om den råkar ha lika hög av ex Attack / Stamina så avgör slumpen vad man får.... O_o
 
Weeee kläckte just ett 2km ägg...
En 100% Pichu... :banana:Min 3e 100%...
Grattis :)

jag saknar fortfarande en 100%-ig, men kan ju bero på att jag inte kikat efter dem förrän från förra veckan, så vem vet om jag redan hunnit slänga någon :nailbiting:

För övrigt var den en Miltank i dagens 10km ägg.... :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Sist på bollen? Laddade hem Pokémon Go igår. :D
Fångar in de små filurerna när jag ser dem och har kommit till nivå 6, så nu kan jag få ta dem till gym? Förstår inte exakt vad man får ut av det, men det verkar ju som nåt bra? Nåväl, får ta en promenad efter jobbet och se om jag blir klok på det.
Var förbi ett pokestop igårkväll, men fick det inte att funka. Såg sen när jag kom hem att nån symbol ska ändra sig. Nåväl, jag kanske lär mig. :)
 
Jag har fått den där plusen nu förresten, som jag skrev om förut. Har lyckats installera den efter mycket om och men ;) Ska prova den imorgon, det ska bli spännande!
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Då är vi delad sistaplats för jag har nyligen bytt min gamla och oerhört trötta telefon mot en något nyare. Och kände mig tvungen att testa jag med. Nu på level 5, tänkte stanna till på gymmet lite idag och försöka begripa mig på vad som händer där.
Jag var förbi två gym och matade figurerna med hallon. :)
Och hamnade i en Raid(?) där jag fick tokstryk, jag fattar inte hur man ska slåss?
 
Om du hamnar i en raid så är det inte konstigt om du får storstryk - du har ju inte hunnit jobba upp dina pokemons än (för övrigt får vi alla ta en massa stryk i raiderna så det är inget annorlunda för oss - däremot håller våra pokemons ut lite längre ;) )

Det som är värt att tänka på i en raid är att när det står "alla dina pokemons har svimmat" så kan man faktiskt gå in igen :)

Enklast att förstå hur raider fungerar är om du börjar battla i ett gym (dvs försöka ta ner ett gym som har en annan färg än dig själv) för att träna å förstå hur det går till.

En Pokémon kan ha två attack-typer - bas/snabb (fast) och special (charge).

För att använda basattacken så trycker du på din Pokémon. Genom att utföra basattacker så laddas även din "special meter".

När den är full så kan du utföra en specialattack genom att trycka och hålla på din Pokémon för att släppa lös en mer förödande attack.

Men tryck inte som en galning på skärmen. Du behöver även undvika attacker. Swajpa vänster eller höger för att ducka.
 
och när du har haft ngn pokemon på ett gym ett tag och blir utslagen så får du coins - dessa coins kan du sedan använda för att köpa ex fler raidpass, ägginkubators mm, men oavsett hur många timmar man än är på ett gym får man max 50 coins på ett dygn.
 
Tack för tips @Paddington ! Jag var förbi ett gym idag som igår var min färg men idag hade det bytt. Men vågade inte gå in med mina figurer när motståndarna verkade så mkt bättre. Om jag förstått det rätt så kan inte mina figurer dö? Vad är det värsta som kan hända dem? Återfår de sina krafter?
Jag får väl leta upp ett gym imorgon och se om jag vågar mig på en fight. Enklare att mata mitt lag med hallon. :)
 
Tack för tips @Paddington ! Jag var förbi ett gym idag som igår var min färg men idag hade det bytt. Men vågade inte gå in med mina figurer när motståndarna verkade så mkt bättre. Om jag förstått det rätt så kan inte mina figurer dö? Vad är det värsta som kan hända dem? Återfår de sina krafter?
Jag får väl leta upp ett gym imorgon och se om jag vågar mig på en fight. Enklare att mata mitt lag med hallon. :)
det värsta som händer är att energimätaren går ner till 0.
Då går du in i "items" och går på "revive" och återupplivar dem.
Det finns både revive och max revive. Om du använder en revive så behöver du kompletttera med "potions" som finns i olika styrkor. Vissa helar hela monstret å andra mindre delar av monsret så man får använda flera av dem.

För att få potions, revives och fler bollar så snurrar man på pokéstopen :)
Glöm inte att även gymmen har ett pokestop längst upp till vänster som man kan snurra på.
 
Jag fick en shiny magikarp idag. O_o Jag var nära att cykla omkull när hittade den! ;) Tyvärr har den riktigt dåligt IV.. Men glad är jag ändå! :D

Min semester är slut sedan någon vecka. Hinner just inte med några raider längre, vilket känns trist. När jag kommer hem från jobbet är det bara några enstaka raider igång och jag brukar inte hinna.. Jag som verkligen hade börjat gilla den delen av spelet! Jag får försöka klämma in lite på helgerna. Och hoppas på att det räcker för att få ett exklusivt raidpass (eller vad de kallades) så att jag har chansen på en mewtwo..
 
Lite utvärdering av Pokemon go plus om någon är intresserad:

Den är i princip helt oanvändbar med att fånga Pokémon. Visst fångar man lite, men det allra allra mesta flyr eller så verkar det bli något fel och det bara blinkar rött (som att dem rymt) Men inga bollar dras. Pokéstop fungerar helt okej men jag har alltid fullt i väskan så.

Däremot, det som gör den fantastisk: den reggar sträckan man går även fast man inte har spelet uppe! Nu kan jag ha mobilen låst i fickan och ändå kläcka ägg och få candy på min buddy, äntligen! Eller göra något helt annat på mobilen samtidigt som jag går. Det räddar hela grejen :up:
 
Lite utvärdering av Pokemon go plus om någon är intresserad:

Den är i princip helt oanvändbar med att fånga Pokémon. Visst fångar man lite, men det allra allra mesta flyr eller så verkar det bli något fel och det bara blinkar rött (som att dem rymt) Men inga bollar dras. Pokéstop fungerar helt okej men jag har alltid fullt i väskan så.

Den fångar bara med röda bollar, så när de är slut blinkar det rött. Kan det vara så för dig?
Jag gillar min!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 586
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 137
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp