Pollys valpar

russinbulle

Trådstartare
Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt ihopklämd efter mamma-hunds avnavling och började senare blöda massor när hon tvättade dom. Tog några knutar och till slut en egengjord klämma för att få stopp på eländet. Tur nog så mår han bra fortfarande och är oförskämt pigg - helt klart den grabb som låg längst bak i livmodern och bråkade mest i magen. Han kom ju ut först :D

Har snabbfotat när jag kollade igenom dom idag och bytte rent i valplådan. Sen dröjer det till om en vecka, för jag plockar så lite som möjligt med dom första två veckorna (eller jag stryker på dom, men lyfter endast när jag bäddar rent).

Hane nr 1 - vägde 230 gram vid födseln (blev lite suddig bild - fel inställning)


Hane nr 2 - vägde 195 gram vid födseln


Hane nr 3 - vägde 195 gram vid födseln


Tik nr 1 - vägde 185 gram vid födseln
Ser ut att ha fint huvud och är ev mitt framtida hopp. Allt beror på resten av kroppen framöver och temperament mm :)


Tik nr 2 - minstingen på 160 gram vid födseln. Smäckert huvud - få se om hon växer i sig eller blir en mer finlemmad heeler.
 
Åh så fina de är :love: Hane nr 2 med lite spräcklig nos, kommer han få delvis ljus nos eller mörknar den sen? :)
 
Grattis! :heart Själv föll jag också för tik 1. :heartlove: Ska bli intressant att följa kullens utveckling i valptråden. :love:
 
Tikarna om jag känner på dom och tittar dom i ansiktet. Två hanar galet lika varandra just nu - en stor och fet. Men nagellack är en bra uppfinning att sätta en dutt vid svansroten ;)
Tänk dig 12-14 lika dobbisvalpar,det gick åt en del lack där i massor med färger,dock lackade jag klorna o så en who is who lista på väggen,den listan blev senare en halsbands färglista så valpköparna snabbt kunde hitta sin valp.
 
Du kan tro att jag har drömt hetska mardrömmar inatt om att inte bara ha Karlabarnen att sköta om utan även en handfull små heelerbarn som av nån anledning var här och frös, så de behövde bo under min tröja :rofl: :rofl:
 
Minsta tösen sackar lite i vikt, så jag stödmatar lite ibland och ser till att hon får egentid vid tuttarna. inte så det känns farligt i dagsläget, men hon är inte lika bufflig som vissa andra. Hade en sådan i första kullen och hon tog sig fint på några dagar, så hoppas på det nu med :)

Fetto-grabbens navel har slutit sig fint och klämman har lossnat. Dock lär han få en rejäl vaxning den dagen jag ska få väck tejpen :nailbiting: Jag kanske skulle tagit lite kortare bit :banghead::o Nåja, jag ska ta väck den biten som sitter närmast naveln så det inte ligger mot där, så får dom bitar som blir kvar lossa lite själv närmaste dagarna....
 
Tror att namnen är klara. Har funderat i veckor och aldrig haft så svårt med namn. men det är bara för att jag egentligen vill gå tillbaka till mitt ursprungliga tema med svenska uttryck, men Pollys tidigare valpar har fått engelska namn så det får bli så även nu med :)
Tema kärlek :)

Heffaklumpens.....
Kiss Me Kate
Kisses On The Cheek (heeler har ju kissmarks på kinderna) ;)
To Love And Protect
X’s And Oh’s
I Love It

Vem som är vem bestämmer jag senare och så får vi se om något ändras, men tror det får bli så här :)
 
Tror att namnen är klara. Har funderat i veckor och aldrig haft så svårt med namn. men det är bara för att jag egentligen vill gå tillbaka till mitt ursprungliga tema med svenska uttryck, men Pollys tidigare valpar har fått engelska namn så det får bli så även nu med :)
Tema kärlek :)

Heffaklumpens.....
Kiss Me Kate
Kisses On The Cheek (heeler har ju kissmarks på kinderna) ;)
To Love And Protect
X’s And Oh’s
I Love It

Vem som är vem bestämmer jag senare och så får vi se om något ändras, men tror det får bli så här :)

Meeeen, blev det inga pokemons? :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 763
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp