Pollys valpar

Jag henne ska jag troligtvis behålla, men bestämmer mig när dom är lite större. Eller rättare sagt så ska hon då säljas med bibehållen avelsrätt (en kull). Oavsett så är familjen vald :)
Känner att det inte är läge för mig att ha en valp hemma just nu med Skalman som bara är 1 år - han räcker gott och väl ;) Sen vet jag inte om jag ska fixa mitt eget trasiga knä i vinter med, så då är valp svårt.
Ja man kanske inte ska behålla en valp ur varje kull att ha hemma :angel::D:love:
 
Ja man kanske inte ska behålla en valp ur varje kull att ha hemma :angel::D:love:
Tja ska och ska - hade jag haft möjlighet så :D Fast det optimala är väl inte två helsyskon av samma kön om man tänker avelsmässigt ;) Däremot kommer jag troligtvis att köpa in en tikvalp framöver - hoppas bara det ska göras en tillräckligt intressant kombo någonstans nästa år :)
 
Att försöka busa när kroppen inte lyder är jobbigt :D
Småttet har flyttat ut i köket nu, men får bo kvar i poolen ett dygn eller två till - men får upptäcka världen lite utanför några stunder då och då :)
Vill vara säker på att Skalman sköter sig och inte tar ett jättehopp över gallret rätt in i köket där småttet är först (Mini kommer inte över och kan inte hoppa upp på stolen där Polly går in dit). Men än så länge sköter sig Skalman utmärkt och visar inget intresse för att vilja gå över :love: Har jag inte uppsikt, så åker han och Mini bakom grinden - men i övrigt ska dom kunna gå förbi utan att försöka komma in till valparna.
En grabb vill busa - det går sådär då :p Andra grabben glider iväg mot poolen och brudarna har hittat den tomma matlådan och försöker hitta goda rester :)
 
Skalman har sen valparna föddes inte brytt sig mer än att han lyssnat första dagarna till ljuden från dom. Sen verkar han ha tagit det för bakgrundsljud i hemmet :) Han brydde sig inte heller när dom flyttade till köket (insynskyddat, så han ser inte in men hör).
Idag hade jag en kompis på fika-besök och när hon satte sig på stolen vid gallret in till valparna så kastade sig han upp i knät på henne......och fick se att det rörde sig i poolen i köket och blev alldeles still. Hoppade ner in i köksdelen och stod med lååååång hals och kollade. Då lyfte jag ut honom, för jag vet att mamma Polly inte tillåter besök så tidigt av fyrbenta.
Lite senare hoppar han in igen och smyger närmare och lyckas få till en nosning på en av valparna och hans svans börjar gå som en propeller - dom var ju söta ju :D precis då fick han en tackling och ett vrål från morsan så han fick gå ut igen :cautious:

Nu är Skalman ledsen - han vill så gärna få komma in köket och han vill så gärna få nosa på dom små, men nu vaktar Polly noga. Hon är väldigt vaktig gentemot Mini när det gäller valparna (med rätta då Mini inte är helt snäll mot smått) men Skalman kommer nog att kunna bli en fin lekfarbror sen om Polly bara låter honom få komma nära. Mini brukar inte få komma nära förrän vid framåt 7 veckor, men hoppas Skalman får komma in tidigare men jag tror det för han fick inte storstryk när han var i köket :D men än får han bara se men inte röra.
 
Nu har småttet fått flytta ur poolen och har nu halva köket att vara i - stort för så små småttingar :D
Jämfört med WK och BC så är heeler rätt sena i utvecklingen när det gäller att gå, springa mm - men övning ger färdighet :love: På måndag blir dom 4 veckor.

Minstingen Kate har hittat Tigger :)
Praktiskt att kunna ligga på rygg och snutta från mjölkbaren! :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 794
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 493
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp