ponnygalopp- hitta ryttare?

_Skifting_

Trådstartare
Hej. jag har en shettisstjej på 3år.. snabb som tusan "med den rätta modellen" till galopp. långa ben, snygg modell osv.
Men jag är ju aldeles för gammal och för stor att tävla henne.. ;)
tänkte man kanske kunde hittat en liten kille eller tjej som ville tävla henne.. men var hittar man dom och finns det något intresse??
Alla svar är av hjälp.
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

Lokala ridskolan? Ungar älskar ju att galoppera xD Men du kan säkert hitta någon där som gillar farten och du kan "lära upp" till just jockey.. : )
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

Vem rider ponnyn nu? Eller ev ska rida in henne? Isåfall är kanske detta rätt person?
Jag hittade en liten tjej som inte trivdes på ridskolan, hon passar perfekt på min lilla ponny! :laugh:
Annars kanske du kan lägga ut nån förfrågan på unggalopps sida?
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

Vem rider ponnyn nu? Eller ev ska rida in henne? Isåfall är kanske detta rätt person?
Jag hittade en liten tjej som inte trivdes på ridskolan, hon passar perfekt på min lilla ponny! :laugh:
Annars kanske du kan lägga ut nån förfrågan på unggalopps sida?


jaa.... tjejen som rider henne (rider in och utbildar) är på tok för gammal för att tävla i ponnygalopp... :D
en 19årig tjej som är liten som en myra (typ 143cm lång och 37kg).

till er andra:
Bor för långt från Jägersro tycker jag inte att jag gör, har redan pratat med dom, men dom vet inget... :crazy:
Men det där med att hitta någon på en lokal ridskola, det kan jag kanske göra... :idea:
Ska jag sätta upp lappar då, eller hänga där typ alltid och haffa den unge som ser lämplig ut?? :rofl:
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

eller hänga där typ alltid och haffa den unge som ser lämplig ut?? :rofl:

haha, vilken syn :rofl:

Du kanske kan prata med några ridlärare och fråga om de kan tipsa om nån tuff liten unge!
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

haha, vilken syn :rofl:

Du kanske kan prata med några ridlärare och fråga om de kan tipsa om nån tuff liten unge!

haha.. jaa.. det är kanske mer lämpligt än mitt "förslag"... :D
finns det fler som har några ideer??
finns inget annonstorg på någon av ponnygaloppssidorna ja varit inne på? Vet ni någon annan stans som många unga stjärnor (;))tittar??
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

Skånes Ponnygalopp finns det också. Ung Jägersro är nog för lite äldre som redan börjar rida lite större hästar. Fast dom borde i och för sig kunna hjälpt dig i alla fall.:cool:

Förlåt en korkad fråga - men ungefär vilken ålder är man i när man rider shettis?:confused:

Gick in och kollade deras hemsida och såg att det är samma som för Ung Galopp, duh! Men det finns både annonser och ett diskussionsforum där du kan gå in och fråga. Visst borde det finnas någon unge som vill rida ponnygalopp. Synd att man är lite för gammal......
 
Senast ändrad:
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

Jag vet en ryttare som skulle bli perfekt och säkert kunna tävla henne. Men lånar du ut henne då? så hon kan bo hos denna tjej?

MVH MO
 
Sv: ponnygalopp- hitta ryttare?

Jag vet en ryttare som skulle bli perfekt och säkert kunna tävla henne. Men lånar du ut henne då? så hon kan bo hos denna tjej?

MVH MO

skulle väl kunna tänka mig det i perioder...
Saken är den att hon även är under träning för att bli min framtida tävlingshäst i körning, men om hon inte bor alltför långt borta, så kan jag ställa upp med att hämta/lämna henne osv, så hon kan komma hit och träna...
är så rädd för att lämna iväg hästen till barn. Har gjort det en gång tidigare med mitt gamla gotlandsruss (väldigt kunniga föräldrar f.ö), och fick hem ett skärrat, sönderstressat, flängridet litet sto, som dom "bantat" för att hon var fet... :crazy:
Vill gärna hon är här först då, så jag vet att det värkligen är bra människor. sen få man se..

Men skicka ett pm...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: zarmino
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp