Bukefalos 28 år!

Ponnygalopp i Danmark

matildamilton

Trådstartare
Har kanske hittat en ponny att tävla i ponnygalopp, i Danmark. Har sökt lite på internet men inte hittat något. Så ni kanske vet något.
Hur skaffar man licens? (har ingen licens men var med på licenskurs här i Sverige våren 2011)
Hur ofta är det tävlingar?
Är det samma regler som i Sverige?
 
Sv: Ponnygalopp i Danmark

Tyvärr verkar det som om ponnygaloppen i Danmark inte är så livaktig. Det kom inga danska ekipage till Skandinaviska mästerskapen i år eller förra året. Årets tävlingar som skulle ha varit i Danmark flyttades till Norge. Tror inte att de har löp varken på Fyn eller Jylland längre, och bara några få (små) på Klampenborg.

http://www.ponygalopiklampenborg.dk/index.html

Vet väldigt lite om reglerna, är inte ens säker på att det är samma regler på alla banor/i alla klubbar.

Men ju fler som anmäler intresse ju större chans att sporten ökar! Vi vill gärna möta Danskarna i de skandinaviska löpen.
 
Sv: Ponnygalopp i Danmark

Tack för svaren :)
Då är det bara att vänta till i vår när tävlingssäsongen börjar.

Föresten, det stod i reglerna att man måste ha dress och att det kan lånas. Men jag har liksom ett hjälmöverdrag i färgerna jag vill rida i. Så någon som vet något mönster och vilket material de tär i dressar? Vill sy min egen på syslöjden i vår :)
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
345
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Lady_S
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 870
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 303
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp